تمام فرآیند جمع آوری اخبار به صورت خودکار انجام می گیرد. مسئولیت صحت محتوای این خبر بر عهده خبرگزاری منبع و منتشر کننده آن است. با این وجود در صورتی که به محتوای این خبر اعتراض دارید می توانید از طریق این لینک ما را مطلع کنید.
منبع: جماران
دسته: دسته بندی نشده
کد خبر: 10598887
۱۳۹۶/۰۶/۰۶ ۱۱:۴۳

بررسی جزییات طراحی و فنی خودروی برلیانس c3 کراس+تصاویر

برلیانس، قدیمی‌ترین شریک چینی گروه سایپا محسوب می‌شود و حالا با هاچبک c3 کراس، در بازار ایران حضور دارد.
main-image

به گزارش جی پلاس، خودروسازی برلیانس با نام کامل برلیانس اتو، در سال ۱۹۹۱ بنیان نهاده شد. این شرکت با سرمایه‌گذاری و مدیریت یانگ رونگ، کارآفرین و سرمایه‌دار مشهور چینی، شکل گرفت؛ اما با حضور گروه بی‌ام‌و آلمان، از سال ۲۰۰۲ به جمع بزرگ‌ترین خودروسازان چین پیوست. برلیانس دارای زیرمجموعه‌های گوناگونی است که شامل شرکت بی‌ام‌و برلیانس، به‌عنوان سازنده‌ی خودروهای بی‌ام‌و در چین نیز می‌شود. برلیانس اتو، دارای ۴۹.۵ درصد از سهام بی‌ام‌و برلیانس است و در برندهای خودروساز هوآسونگ و جین‌بی هم مالک اصلی محسوب می‌شود. از نظر تولید خودرو تحت برند برلیانس، این شرکت با تیراژ نزدیک به ۲۰۰ هزار دستگاه در رتبه‌ی بیست و پنجم چین قرار دارد؛ اما با توجه به تولید بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه از انواع محصولات بی‌ام‌و، می‌توان برلیانس را جزو ۱۰ خودروساز بزرگ چین دانست.

 

محصولات برلیانس، در گذشته با پیشرانه‌های بی‌ام‌و، در کلاس بدنه‌ی ون و مینی‌ون عرضه می‌شدند؛ اما از سال ۲۰۰۰ در گروه سواری و همراه پیشرانه‌های ساخت چین نیز تولید می‌شوند. سری H320، در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و خیلی زود با فیس‌لیفت سال ۲۰۱۳، به تولید انبوه رسید. این خودرو، در واقع نمونه‌ی هاچبک (بدون صندوق) مدل H330 محسوب می‌شود. برلیانس H320 از سال ۲۰۱۴، با اندکی افزایش طول فنرها در نسخه‌ی اسپرت‌ و تحت نام H320 کراس در چین قابل خرید است و به‌تازگی توسط سایپا، پیش‌فروش می‌شود. با توجه به تفاوت‌های اندک H320 و C3 کراس از نظر فنی و ظاهری، این خودروها در مطلب پیش‌ رو به‌صورت واحد، بررسی و معرفی می‌شوند. در سایت رسمی شرکت برلیانس چین نیز محصولی جداگانه به نام C3 کراس وجود دارد و می‌توان نتیجه گرفت که این خودرو صرفا یک نمونه‌ی فول‌آپشن از H320 است.

طراحی ظاهری و بدنه

مهم‌ترین تفاوت طراحی برلیانس H320 با دیگر خودروهای چینی‌ حاضر در بازار ایران، شباهت انکارناپذیر با محصولات بی‌ام‌و است. هرچند این تقلید چندان فاحش و آزاردهنده محسوب نمی‌شود؛ اما جذابیت خود را برای علاقه‌مندان حرفه‌ای خودرو از دست می‌دهد. در نمای روبه‌رو، هاچبک برلیانس به تبعیت از دیگر محصولات این شرکت که پس از سال ۲۰۰۰ ساخته شده‌اند؛ دارای جلوپنجره‌ی دوتکه و متقارن است. این موضوع می‌تواند نکته‌ای مثبت در طراحی H320 و کراس باشد و آن را صاحب اصالت نشان دهد؛ چراکه دیگر خودروسازان چینی، گاهی در کمتر از یک‌ سال، اقدام به تغییرات گسترده در محصولات خود می‌کنند. جلوپنجره، مهم‌ترین وجه تمایز H320 با C3 است؛ چرا که در مدل استاندارد، مستقل از رنگ خودرو، صرفا به‌صورت نقره‌ای با خطوط عمودی عرضه می‌شود، اما در نسخه‌ی کراس، حالت مشبک و سیاه‌رنگ دارد. جلوپنجره به دلیل حالت صلیبی، با لوگوی برلیانس هماهنگ است؛ اما با نماد سایپا یا پارس‌خودرو، هم‌خوانی جالبی ارائه نمی‌کند. طرح کاسه چراغ‌ها، بیضی‌شکل است و با حضور چراغ‌راهنمای کشیده در قسمت داخلی، تاحدودی زیبا به نظر می‌رسد و متناسب با جلوپنجره دیده می‌شود.

سپر C3 کراس، سرشار از خطوط حجم‌دهنده و پیچیدگی‌های طراحی نیست. این بخش با حداقل هزینه، نوعی قرینه‌ از چراغ‌ها و جلوپنجره را تداعی می‌کند که با فضای خالی در بخش میانی و جایگاه چراغ‌های کوچک در طرفین، ارائه می‌شود. پلاک خودرو، دقیقا در وسط و زیر جلوپنجره قرار می‌گیرد؛ درحالی‌که با ترفندهایی ساده، مثل خطوط حجم‌دهنده روی کاپوت، لبه‌ دادن به زیر سپر و اضافه‌ کردن قاب نقره‌ای رنگ به محل چراغ‌های مه‌شکن، زیبایی ظاهری بخش جلو افزایش یافته است.

از نمای جانبی، خودروی کراس، فراتر از تیبا ارزیابی نمی‌شود و شاید ساپیا از این خودروی چینی برای نسخه‌ی هاچبک تیبا الهام گرفته باشد. به هر صورت، با یک خط حجم‌دهنده از گوشه‌ی چراغ عقب تا زیر آینه بغل و شیب ملایم سقف که با یک بادگیر کوچک روی شیشه‌ی عقب ارائه می‎شود، بازهم می‌توان C3 کراس را پخته‌تر و زیباتر از تیبا یا امثال آن دانست؛ هرچند جذاب و راضی‌کننده محسوب نمی‌شود. در مدل کراس، رینگ‌های ۱۶ اینچ، مهم‌ترین تفاوت با نمونه‌ی استاندارد را نشان می‌دهند؛ البته ارتفاع بیشتر بدنه از سطح جاده، ریل‌های باربند و قاب پلاستیکی سیاه در گلگیرها و رکاب نیز چهره‌ی برلیانس را اسپرت‌تر می‌کند.

هر آنچه که باید درباره برلیانس C3 کراس بدانید +عکس و فیلم

بخش عقب برلیانس H320 را می‌توان نقطه‌ی قوت در طراحی این خودرو دانست. شباهت این قسمت با بی‌ام‌و سری یک، مشهود است و خصوصا با نسل اول این خودرو که بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ تولید می‌شد، از نظر سایز چراغ‌ها و فرم کلی بدنه اشتراکاتی دارد. حجم‌دهی به صندوق عقب و سپر، به‌خوبی انجام شده است تا حس اسپرت خودرو تقویت شود. سپر نسبتا بزرگ H320 از زیر چراغ تا گلگیر عقب را شامل می‌شود و با چراغ‌های هشدار قرمزرنگ و بخش میانی خاکستری، این خودرو را بزرگ‌تر از آنچه هست، جلوه می‌دهد. اندازه‌ی شیشه‌ی عقب، بزرگ و قابل قبول است؛ اما به دلیل نامعلومی، با حاشیه‌های عریض سیاه‌رنگ و محدودکننده ارائه می‌شود. نسخه‌ی کراس، با اسپویلر بلندتر و قاب نقره‌ای رنگ در پایین سپر، تفاوت دیگری با مدل استاندارد H320 ندارد.

در مجموع می‌توان به طراحی ظاهری برلیانس C3 کراس با در نظر گرفتن کلاس قیمتی و در مقایسه با دیگر خودروهای چینی، نمره‌ی قبولی داد. این خودرو با طول ۴۲۱۰ میلی‌متر، عرض  ۱۷۵۸ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱۴۶۰ میلی‌متر در نمونه‌ی H320 ارائه می‌شود و فاصله محورهای ۲۵۸۰ میلی‌متر فراهم می‌کند. نسخه‌ی کراس با ارتفاع سقف ۱۵۱۲ میلی‌متر، تنها ۵.۲ سانتی‌متر بلندتر از H320 است.

فضای داخلی و کابین

طراحی خارجی C3 کراس تا حدودی راضی‌کننده است؛ ولی نمی‌توان با ورود به کابین چنین حسی داشت. برلیانس با استفاده از یک قاب نقره‌ای رنگ برای بخش میانی داشبورد، سعی کرده است تا سادگی دلسردکننده‌ی فضای داخلی را کاهش دهد؛ اما در مقایسه با خودروهای چینی مدرن که به‌تازگی وارد ایران شده‌اند، حرفی برای گفتن ندارد. H320 در حالت استاندارد، فاقد نمایشگر است و طبیعتا دوربین عقب یا ناوبری ماهواره‌ای هم ندارد. مثل آنچه روی پژو ۲۰۶ در ۱۵ سال گذشته شاهد بوده‌ایم، H320 هم با نمایشگر باریک و دو رنگ قدیمی، به‌صورت مشکی و نارنجی؛ صرفا موج رادیو و درجه‌حرارت محیط را نشان می‌دهد. این در حالی است که نسخه‌ی جدید کراس به‌عنوان محصولی با آپشن‌های بالاتر، مجهز به نمایشگر ۷ اینچ است.

هر آنچه که باید درباره برلیانس C3 کراس بدانید +عکس و فیلم

از نکات مثبت در فضای داخلی برلیانس H320، می‌توان به پنل پشت فرمان اشاره کرد که با طرح سیلندری سرعت‌سنج و دور موتور، اسپرت و شبیه به مزدا 3 جلوه می‌کند. فرمان خودرو فاقد کلید فلزی است؛ اما ظاهر قابل قبولی دارد و بهتر از نمونه‌های دیده‌شده در خودروهای وطنی ارزیابی می‌شود. هاچبک برلیانس، با کابین دورنگ (معمولا به‌صورت مشکی و کرم) عرضه می‌شود که در مقایسه با دیگر مدل‌های ارزان‌قیمت چینی، لوکس‌تر به نظر می‌رسد. این سبک طراحی، حتی در پوشش در نیز به‌خوبی حفظ شده است و حتی ترمز دستی هم رنگ روشن دارد.

برلیانس C3 کراس، در کلاس هاچ‌بک‌های سایز متوسط قرار می‌گیرد و فضای داخلی مناسبی ارائه می‌کند. در مقایسه با پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ (۲۰۶ پلاس)، راحتی ۴ سرنشین در ردیف جلو و عقب، رضایت‌بخش است، هرچند افرادی با قد بالاتر از ۱۸۰ سانتی‌متر، مسلما در ردیف دوم، فضای مناسب قسمت سر و زانو را تجربه نخواهند کرد.  صندوق عقب این خودرو، ۳۱۴ لیتر حجم مفید دارد که هرچند در مقایسه با ۲۰۶ هاچبک و صندوق ۲۴۵ لیتری آن، جادارتر است؛ مقابل L90 با فضای بار ۵۱۰ لیتر، برتری خاصی نخواهد داشت.

پیشرانه و قوای فنی

هاچبک برلیانس، حتی در چین هم صرفا با پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی عرضه می‌شود که ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با سیستم VVT (زمان‌بندی متغیر سوپاپ) است. این خودرو در دو تیپ فنی با جعبه‌دنده‌های دستی و خودکار قابل خرید است که قدرت ۱۰۳ اسب بخار و گشتاور ۱۳۸ نیوتن‌متر فراهم می‌کند. با توجه به اینکه نهایت قدرت در دور موتور ۵۸۰۰ دور بر دقیقه و بیشترین گشتاور از دور موتور ۴۰۰۰ دور بر دقیقه در اختیار راننده خواهد بود، نمی‌توان شتاب‌ بالایی از H320 و C3 کراس انتظار داشت. این خودرو در نمونه‌ی مجهز به جعبه‌دنده‌ی ۵ سرعته‌ی دستی، ۱۲.۵ ثانیه و در نسخه‌ی اتوماتیک، نزدیک به ۱۳ ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون احتیاج دارد. بنا به ادعای شرکت سازنده، برلیانس H320 می‌تواند به نهایت سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت برسد؛ درحالی‌که میانگین مصرف سوخت ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ارائه می‌کند.

هر آنچه که باید درباره برلیانس C3 کراس بدانید +عکس و فیلم

مدل کراس، قرار است صرفا با جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک تولید شود که با توجه به وزن بیشتر همراه با ارتفاع بالاتر، مصرف سوخت بیشتر از ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت. سیستم تعلیق جلوی برلیانس H320 و مدل کراس، مک فرسون و سیستم تعلیق عقب از نوع بازوهای دنباله‌ای با فنر پیچشی است.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

مدل H320 در هر دو مدل مجهز به جعبه‌دنده‌ی دستی و اتوماتیک، دارای سانروف، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، بسته شدن پنجره ها با استفاده از ریموت کنترل، قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت به همراه تنظیم گودی کمر، چهار شیشه‌ بالابر برقی، تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو، چراغ مه‌شکن جلو، میله فرمان جمع‌شونده، سیستم الکتریکی باز کردن درب صندوق عقب و غربیلک فرمان چرمی مجهز به دکمه تنظیم صدا است. مهم‌ترین تفاوت در سطح آپشن‌های این خودرو، نمایشگر ۷ اینچی میان داشبورد است که در مدل کراس وجود دارد و همراه با ناوبری ماهواره‌ای ارائه می‌شود.

هر آنچه که باید درباره برلیانس C3 کراس بدانید +عکس و فیلم

C3 کراس به نوعی مدل فول‌آپشن برلیانس H320 است و به جای سیستم صوتی ۲ بلندگو و ۲ توئیتر در مدل استاندارد، دارای ۴ بلندگو و ۲ توئیتر است؛ درحالی‌که هر دو مدل از درگاه USB و پخش فایل‌های صوتی Mp3 پشتیبانی می‌کنند. خودروی برلیانس C3 کراس از نظر آپشن‌های رفاهی با نمونه‌ی اتوماتیک H320، تفاوت خاصی ندارد و صرفا در نمای بیرونی با رینگ‌های ۱۶ اینچ، سقف تمام مشکی، جلوپنجره، سپرها، باربند و اسپویلر (بادگیر) عقب با  H320 متفاوت است.

در کشور چین، خودروی برلیانس H320 با چهار سطح از آپشن‌ها ارائه می‌شود که در جدول‌ زیر، قابل مقایسه هستند.

مدل نوع پیشرانه قدرت (اسب بخار) قیمت در بازار چین (دلار)
1.5MT ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی ۱۰۳ ۹,۵۷۰
1.5AT ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی ۱۰۳ ۱۰,۶۲۸
1.5MT Delux ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی ۱۰۳ ۱۰,۷۷۸
1.5AT Delux ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی ۱۰۳ ۷۸,۸۰۰

تست تصادف و آپشن‌های ایمنی

همان‌طور که قابل پیش‌بینی به نظر می‌رسد، برلیانس  H320 هم موفق به دریافت ۵ ستاره‌ی ایمنی از بنیاد تست تصادفات چین (C-NCAP) شده است. طبق معمول، فیلم یا مدرک معتبری از تست تصادف این خودرو در دسترس نیست تا بتوان بر اساس آن نتیجه‌ی خاصی گرفت.

این محصول، در همه‌ی نسخه‌های استاندارد یا کراس، دارای سنسور دنده عقب، قفل مرکزی به همراه کنترل از راه دور، میله ضربه گیر درهای جانبی، قفل اتوماتیک درها هنگام رسیدن سرعت به  ۲۰ کیلومتر بر ساعت ، باز شدن خودکار درب‌ها هنگام تصادف، صندلی عقب با قابلیت پشتیبانی ایزوفیکس (صندلی کودک)، یادآوری صوتی باز بودن کمربند ایمنی و سیستم ضد سرقت (ایموبلایزر ECU) است. از تجهیزات فنی و ایمنی برلیانس H320 می‌توان به ۲ کیسه‌ی هوای مخصوص راننده و سرنشین جلو، ترمزهای مجهز به سیستم  ABS و EBD اشاره کرد. این خودرو حتی در نمونه‌ی کراس به‌عنوان نسخه‌ی فول‌آپشن، فاقد کیسه هوای پرده‌ای برای حفاظت جانبی سرنشینان جلو و عقب است.

تست فنی و آزمون رانندگی

 محصولات برند برلیانس در بسیاری از کشورهای دنیا وجود ندارد و به نظر می‌رسد علاوه بر چین، صرفا در ایران و روسیه فروخته می‌شود و از آنجا که نزدیک به دو سال از حضور آن در ایران می‌گذرد، باید به تجربه‌ی هموطنانمان در استفاده‌ از مدل H320 اکتفا کنیم . با توجه به اینکه بعضی سایت‌های داخلی بنا به خواست خود یا تشویق بیرونی، اقدام به تعریف و تمجید مبالغه‌آمیز از هاچبک H320 و مدل عرضه نشده‌ی C3 کراس کرده‌اند، به سراغ مصاحبه‌ی مستقیم با مالکان این خودرو رفتیم که خلاصه‌ی آن در ادامه‌ی مطلب ارائه می‌شود.

هر آنچه که باید درباره برلیانس C3 کراس بدانید +عکس و فیلم

ابتدا به نکات مثبت این محصول می‌پردازیم. مالکان برلیانس H320، مهم‌ترین دلیل برای خرید این مدل را ظاهر جذاب و کابین قابل قبول این خودرو عنوان می‌کنند که با توجه به قیمت و در مقایسه با هاچبک‌های داخلی، مثل پژو ۲۰۶ و رنو L90 یا هم‌کلاس‌های چینی، مثل MVM 315 و دانگ‌فنگ H30، زیباتر به نظر می‌رسد. فضای دورنگ داخلی، همراه با صندلی‌های راحت که پوششی از چرم مصنوعی دارند، حس لوکس و آرام‌بخشی به مالکان این خودرو داده است. نکته دوم که برای خریدار ایرانی اهمیت دارد، سطح آپشن‌های رفاهی است. از این نظر، به لطف شیشه بالابرهای برقی و سانروف در کنار جعبه‌دنده‌ی خودکار و مانیتور ۷ اینچی ( قابل نصب با هزینه‌ی اضافه یا به‌صورت آپشن استاندارد در نسخه‌ی کراس)، مبلغ پرداختی برای برلیانس H320، توسط خریدار توجیه می‌شود. لازم به توضیح است که هر دو مدل مجهز به گیربکس دستی یا اتوماتیک، فاقد نمایشگر و دوربین پارک هستند؛ اما نماینده‌ی فروش در قبال مبلغی در حدود ۱.۵ میلیون تومان، این ادوات را نصب خواهد کرد. دارندگان برلیانس H320 از رانندگی با آن راضی هستند و تعویض دنده‌ در نمونه‌ی اتوماتیک را نرم و قابل قبول توصیف کرده‌اند. این خودرو از سیستم تعلیق و فنربندی مناسبی استفاده می‌کند که در دست‌اندازهای شهری، عملکرد خوبی دارد. فرمان‌پذیری H320، بهتر از نمونه‌های وطنی ارزیابی شده است و خصوصا در پیچ‌های تند، به‌خوبی کنترل می‌شود.

از نکات منفی برلیانس H320 می‌توان به پیشرانه‌ی نسبتا ضعیف ۱.۵ لیتری آن اشاره کرد که قدرت ۱۰۳ اسب بخار را برای خودرویی به وزن ۱۲۷۰ کیلوگرم، ناکافی نشان می‌دهد. نمونه‌ی دنده دستی این محصول در تست‌های سرعت واقعی، نمی‌تواند در زمانی کمتر از ۱۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حتی در نمونه‌ی دنده اتوماتیک، بیش از ۱۴ ثانیه پس از شروع حرکت، سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت خواهد کرد. مصرف سوخت این خودرو هم متعادل است و در عمل با رسیدن به میانگین ۷ تا ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، برتری خاصی نسبت به رقبا ندارد.

طراحی این خودرو در قسمت عقب، زیبایی آن را افزایش داده است؛ اما به دلیل برآمدگی چراغ‌ها به سمت مرکز، عرض مفید صندوق کاهش یافته و در نتیجه برای حمل بارهای بزرگ، مشکل‌ساز خواهد بود. این خودرو، طبق روال طراحی هاچبک‌ها، می‌تواند از امکان جمع‌ شدن صندلی‌های عقب بهره‌مند شود و فضای بیشتری در اختیار کاربر قرار دهد. مواد به‌کاررفته در کابین H320، فراتر از انتظار نیست و پلاستیک خشک داشبورد، تاحدودی آزاردهنده است؛ هرچند می‌توان پوشش داخل در و صندلی‌ها را قابل قبول دانست.

قیمت نهائی و مقایسه با رقبا

با توجه به حضور پرتعداد برندهای چینی در بازار ایران و تولید مداوم مدل‌های قدیمی توسط خودروسازان داخلی، بازه‌ی قیمتی ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان، مملو از محصولات مختلف است. این موضوع، شرایط را برای برلیانس H320 و مدل کراس، سخت خواهد کرد و از سوی دیگر، می‌تواند منجر به سردرگمی خریدار بی‌اطلاع شود تا صرفا بر اساس ظاهر یک خودرو، اقدام به خرید کند.

مدل دنده دستی H320، امروزه به قیمت ۴۷ میلیون تومان فروخته می‌شود و می‌توان با پیش‌پرداخت ۲۵ میلیون تومان و اقساط ۹۰۰ هزار تومانی هم صاحب این خودرو شد. نمونه‌ی مجهز به گیربکس اتوماتیک، ۵۴ میلیون تومان برای خرید نقدی هزینه خواهد داشت؛ درحالی‌که این مدل هم با پیش‌پرداخت ۲۵ میلیون تومان و اقساط متنوع، قابل خرید است. خودروی برلیانس C3 کراس که صرفا با فنربندی بالاتر، رینگ‌های اسپرت و جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک عرضه می‌شود، قیمت نقدی و نهایی ۵۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد که البته ظرف چند روز، پیش‌فروش و تکمیل ظرفیت شد.

هر آنچه که باید درباره برلیانس C3 کراس بدانید +عکس و فیلم

با توجه به مشابه بودن آپشن‌ها در نسخه‌های مختلف برلیانس H320، پرداخت مبلغی در حدود ۷ میلیون تومان با هدف استفاده از جعبه‌دنده‌ی خودکار، توجیه چندانی ندارد. این موضوع، برای علاقه‌مندان مدل کراس، با اختلاف قیمت ۱۰ میلیون تومان (بیش از ۲۰ درصد اضافه پرداخت) شکل جدی‌تری می‌گیرد و نیازمند توجه خریدار به این موضوع خواهد بود که در ازای پول بیشتر، چه امکاناتی دریافت‌ می‌کند. نباید فراموش کنیم که هرچند استفاده از خودروهای مجهز به گیربکس اتوماتیک، آرامش و لذت بیشتری دارد؛ نمونه‌های دنده دستی مصرف سوخت کمتر، شتاب‌گیری بهتر و کاهش استهلاک همراه با سادگی تعمیرات در درازمدت را تجربه خواهند کرد.

امروزی با مبلغی در حدود ۴۸ میلیون تومان، می‌توان به نمونه‌ی دنده اتوماتیک رنو L90 فکر کرد که هرچند فاقد آپشن‌های کاربردی است و با ظاهری خسته‌کننده ارائه می‌شود؛ از نظر شتاب، قدرت و مصرف سوخت بهتر از برلیانس H320 عمل می‌کند. این در حالی است که رنو L90، امتحان خود را به‌خوبی پس داده و نقدشوندگی بسیار خوبی در بازار دارد. علاقه‌مندان هاچبک‌های شهری، می‌توانند به پژو ۲۰۷ نیز فکر کنند که از نظر هیجان رانندگی و توانایی‌های اسپرت، فراتر از خودروهای چینی زیر ۵۰ میلیون تومان است و نمونه‌ی دنده دستی آن با هزینه‌ای در حدود ۴۲ میلیون تومان قابل خرید خواهد بود. ۲۰۷ اتوماتیک هم با هزینه‌ای در حدود ۵۱ میلیون تومان، گزینه‌ای جوان‌پسند به نظر می‌رسد.

در مقایسه با خودروهای چینی که به‌تازگی وارد ایران شده‌اند، رقبای قدرتمندی در مقابل برلیانس H320 حضور دارند. بسترن B30 هنوز به جاده‌های ایران نرسیده است؛ اما با قیمت قطعی ۵۷ میلیون تومان پیش‌فروش می‌شود. بسترن با پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری، گیربکس ۶ سرعته‌ی ساخت آیسین ژاپن و بدنه‌ی صندوق‌دار که مسلما جادارتر از نمونه‌ی هاچیک برلیانس خواهد بود، بهتر از H320 به نظر می‌رسد. چند خودروی غیر هاچبک دیگر، شامل MG 360 ، BYD F3 و جیلی GC6، قیمتی مشابه برلیانس H320 دارند؛ درحالی‌که هاچبک چانگان ایدو XT با ظاهری بسیار جذاب و پیشرانه‌ای ۱۲۵ اسب بخار، به‌زودی عرضه می‌شود. /زومیت

 

 

برلیانس C3 کراس برلیانس H330 اتوماتیک پژو 207 اتوماتیک سمند دنا ام وی ام 550 رنو - تندر ۹۰ جک J5
تعداد سیلندر ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی
حجم موتور (لیتر) ۱.۵ ۱.۵ ۱.۶ ۱.۷ ۲ ۱.۶ ۱.۸
حداکثر توان (اسب بخار) ۱۰۳ ۱۰۳ ۱۱۳ ۱۱۵ ۱۳۹ ۱۰۵ ۱۴۰
حداکثر گشتاور (نیوتن‌متر) ۱۳۸ ۱۳۸ ۱۴۲ ۱۵۵ ۱۸۲ ۱۴۰ ۱۶۵
استاندارد آلایندگی یورو ۵ یورو ۵ یورو ۳ یورو ۴ یورو ۴ یورو ۴ یورو ۴
حجم باک (لیتر) ۵۵ ۵۵ ۵۰ ۶۰ ۵۰ ۵۰ ۵۵
مصرف سوخت ترکیبی (L/100 Km) ۶.۵ ۶.۷ ۷.۳ ۷.۷۴ نامشخص ۸.۳ ۷.۶
جعبه دنده ۴ سرعته خودکار ۴ سرعته خودکار ۴ سرعته خودکار ۵ سرعته دستی CVT ۴ سرعته خودکار ۴ سرعته خودکار
حداکثر سرعت (Km/h) ۱۷۰ ۱۷۰ ۱۸۸ ۱۸۹ ۱۷۵ ۱۷۵ ۱۷۵
زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ Km/h ۱۴ (تست میدانی) ۱۵ (تست میدانی) ۱۰.۸ ۱۳.۵ نامشخص ۱۱.۷ نامشخص
حجم صندوق بار (لیتر) ۳۱۴ ۴۶۰ ۲۴۵ ۵۰۰ ۴۵۰ ۵۱۰ ۴۱۵
وزن (کیلوگرم) ۱۲۷۰ ۱۲۵۰ ۱۱۰۰ ۱۲۵۸ ۱۳۶۶ ۱۱۵۵ ۱۳۵۵
قیمت (میلیون تومان) ۵۷.۵ ۵۵.۵ ۵۱ ۴۲.۵ ۵۳ (دستی) - ۶۳ (اتوماتیک) ۴۷.۳ ۶۲.۹ (اتوماتیک) - ۵۵.۲ (دستی)

 

related-image related-image related-image related-image related-image related-image
اجرای پروژه‌های بیابان زدایی با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال اجرای 8 پروژه آبخیزداری برای مقابله با خشکسالی و کم‌آبی در کهگیلویه و بویراحمد بندر ویژه صادرات محصولات کشاورزی به زودی در نوشهر راه اندازی می‌شود اطلاعیه مهم ایران خودرو! کاهش دکل‌های حفاری نفت آمریکا برای سومین هفته متوالی آمادگی سپاهان برای کمک به پرسپولیس در ماجرای طارمی مهندسی ویروس‌ها برای مبارزه با سرطان‌های کشنده برپایی فستیوالی برای تجاری‌سازی نوآوری‌های حوزه صنایع شیمیایی و پلیمر استعداد دانش‌آموز در محیط خشک آموزشی پژمرده می‌شود تصاویر فضاپیمای جونو از ابرهای مشتری بازنگری در واقعه عاشورا ضروری است رزمندگان جبهه‌های جنگ به دانش‌آموزان معرفی شوند آیین نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان الرز ناصری: اعتراضی به نیمکت نشینی ندارم/ مصدوم بودم پتروشیمی مغلوب نماینده قزاقستان شد + تصاویر هشدار امیر پوردستان به دشمنان ایران قرارداد راموس با رئال مادرید تا سال 2021 تمدید می‌شود 450 دانشجوی جدید در دانشگاه علوم پزشکی پذیرش می‌شوند واکنش مجتبی شاکری به اظهارات عجیب عضو شورای پنجم شهر تهران کتاب «هیلاری کلینتون» رکوردشکنی کرد تجلیل از خانواده یک شهید مدافع حرم موشک «خرمشهر» تا لحظه انهدام هدف قابل هدایت است تصاویر/ شهید امیر حلم زاده تجلیل از چهره‌های شاخص سینما و مستند مقاومت تصاویر/ دیدار فرماندهان نظامی خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان نشست خبری هشتاد سال مشق فرهنگ در باغ ملی فیلم | روایت رهبرانقلاب از اهمیت عزاداری‌های ماه محرم رئیس ستاد مشترک ارتش عراق وارد ترکیه شد وقوع زمین لرزه در کره شمالی/ احتمال انجام آزمایش هسته‌ای شهیدان همیشه زنده هستند تور یک‌روزه خواف‌گردی برای گردشگران آمریکایی برگزار شد احیای بناهای تاریخی به ایجاد اشتغال برای بخش مهمی از جامعه کمک می‌کند تعلیق یک عضو شورای شهر یزد ربطی به شورای نگهبان ندارد/فرزندان ما جایی منصوب نشدند، حقوق نجومی هم نمی‌گیریم چرا اسرائیل از استقلال کردستان حمایت می‌کند؟! چرا اکثر تروریست‌ها چچنی هستند؟ چین برای بازسازی سوریه اعلام تمایل کرد رقابت برای تسلط بر بزرگ‌ترین میدان گازی دیرالزور کویت: از رنج هفت ساله سوری‌ها متاسفیم استقبال سوریه از مشارکت چین در بازسازی این کشور لحظه هدف قرار گرفتن چند داعشی توسط تانک ارتش سوریه + فیلم پاکسازی بیش از 85 درصد شهر دیرالزور سوریه + نقشه جزئیات محکومیت متهمان پرونده قتل بنیتا طارمی آقای گل یا آقای دسته‌گل؟ خوزستان نیمه دوم سال را خاکی شروع می‌کند مجالی برای گرفتن ماهی از آب گل‌آلود پرسپولیس! طوفان الکتریکی «تویوتا» در راه است … + تصاویر مجالی برای گرفتن ماهی از آب گل‌آلود پرسپولیس! واقعیت‌های دفاع مقدس و عاشورای حسینی باید برای دانش‌آموزان استان کرمان تبیین شود تمرینات نظامی رزمندگان برای مقابله با عراق+تصاویر زنگ آغاز سال تحصیلی و زنگ اشتغال همزمان در کرمان به صدادرآمد
فیلم تست موشک خرمشهر منتشر شد برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در تبریز+تصاویر اخبار مشروح 13 جمعه 31 شهریور 96 شرکت سیدمحمدخاتمی و علی لاریجانی در مراسم عزاداری سالار شهیدان در حسینیه جماران رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس در ساری تصویری غم‌انگیز از حضور مادر بنیتا در مراسم شیرخوارگان حسینی (ع) گزارش تصویری/ نمایش اقتدار نیروهای مسلح استان گلستان عناوین روزنامه‌های ورزشی 1 مهر 96/ امپراطور اول صف +تصاویر جنگنده‌های اسرائیلی دمشق را بمباران کردند تست موشک خرمشهر +فیلم فیلم/ ابراز برائت آهنگران از تفکرات فرزندش لالایی مادران ایرانی برای کربلا؛ مادر «بنیتا» هم بود رئال؛ غولی که از چراغ بیرون می‌آید زود برای منصوریان دیر شد + عکس فیلم/ تست موشک «خرمشهر»؛ موشکی با برد 2000 کیلومتر آخرین فرصت افزایش حساب سهام عدالت گریه‌های مادر بنیتا در مراسم شیرخوارگان حسینی/ عکس گریه‌های مادر بنیتا در مراسم شیرخوارگان حسینی (ع) +عکس رژه مقتدرانه نیروهای مسلح کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد + تصاویر مراسم شیرخوارگان حسینی در بوشهر برگزار شد رژه نیروهای مسلح در استان بوشهر برگزار شد + تصاویر مراسم رژه نیروهای مسلح در سنندج برگزار شد + تصاویر رژه اقتدار نیروهای مسلح مازندران به روایت تصویر محرومیت پرسپولیس واقعیت دارد/ طارمی هم 4 ماه محروم شد عکس / گریه‌های مادر بنیتا در مراسم شیرخوارگان حسینی (ع) عکس/ گریه‌های مادر «بنیتا» در مصلی امام خمینی (ره) بداخلاق، حرفه‌ای و گران قیمت/ والتر زنگا، شانس اول نیمکت استقلال؟ گریه‌های مادر «بنیتا» در مراسم شیرخوارگان حسینی (ع) +عکس بازتاب جهانی رونمایی از موشک خرمشهر فیلم/ آزمایش موفقیت‌آمیز موشک بالستیک خرمشهر رزومه 3 گزینه نهایی هدایت استقلال آخرین وضعیت بازیکن سپاهان که دچار فراموشی شد گزارش تصویری رژه نیروهای مسلح در حرم مطهر امام خمینی (ره) از 26 اردیبهشت ممنوع الخروج شدم شوک بزرگ به باشگاه پرسپولیس رژه نیروهای مسلح در کرمانشاه + فیلم و عکس ادعای هابرلر ترکیه؛ نماینده باشگاه استقلال در استانبول با فاتح تریم وارد مذاکره شد مشخصات فنی موشک بالستیک خرمشهر که ایران رونمایی کرد جزییات حکم متهمان پرونده قتل «بنیتا» رژه نیروهای مسلح استان قم گزارش تصویری؛ سیاه جامگان مشهد-گسترش فولاد تبریز حادثه در معدن انگوران زنجان / راننده حبس شد فاتح تریم درگیر مطالبات خود از فدراسیون ترکیه/ بی توجهی امپراطور به شایعه پیشنهاد باشگاه استقلال! لایی خوردن بیرانوند سوژه شبکه‌های مجازی شد بخش خبری 20: 30 مورخ 31 شهریور 96 + فیلم رهبر سابق اخوان المسلمین مصر درگذشت شوک بزرگ به پرسپولیس؛ سرخپوشان و طارمی محروم شدند! مراسم با شکوه رژه نیرو‌های مسلح دراستان اصفهان برگزار شد+ تصاویر عکس/ اجتماع بزرگ در کردستان عراق و اعلام موضع نهایی بارزانی احترام نظامی فرماندهان ارشد نیروهای مسلح به روحانی + تصویر
تمام فرآیند جمع آوری اخبار به صورت خودکار انجام می گیرد. مسئولیت صحت محتوای این خبر بر عهده خبرگزاری منبع و منتشر کننده آن است. با این وجود در صورتی که به محتوای این خبر اعتراض دارید می توانید از طریق این لینک ما را مطلع کنید.
message
near_me