تمام فرآیند جمع آوری اخبار به صورت خودکار انجام می گیرد. مسئولیت صحت محتوای این خبر بر عهده خبرگزاری منبع و منتشر کننده آن است.با این وجود در صورتی که به محتوای این خبر اعتراض دارید می توانید از طریقاین لینکما را مطلع کنید.
دسته:دسته بندی نشده
کد خبر:13645484
۱۳۹۶/۱۰/۱۸ ۲۳:۵۱

طرح جدید ترافیک از نگاه اهالی رسانه

طرح جدید ترافیک از نگاه اهالی رسانه
طرح جدید ترافیک از نگاه اهالی رسانه

بعد از معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، بعد از شهردار و اعضای شورای شهر، بعد از نمایندگان مجلس و بعد از پلیس و شورای عالی ترافیک و سایر مسئولان و متولیان طرح ترافیک کلانشهر تهران، شاید بهتر این باشد که نظرات و انتقادات برخی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران فعال در این حوزه را بشنویم، چراکه با خوانش این نظرات هم علت کم کارشناسی شدن طرح جدید به اذعان محمدعلی نجفی روشن‌تر می‌شود و هم علت مخالفت برخی نمایندگان با اجرای آن.

 

    نورا حسینی، خبرگزاری مهر

چوب حراج به طرح ترافیک

براساس داده‌هایی که خود شهرداری اعلام کرده است، طرح ترافیک موجود، یعنی همین طرحی که سال‌ها در حال اجراست، نتوانسته انتظارات را برآورده کند. کاهش آلودگی هوا و کاهش حجم ترافیک و شلوغی‌ها اولین خواسته‌ها و انتظارات مدیریت شهری از بحث طرح ترافیک است که متاسفانه هیچ‌کدام از آنها محقق نشده است. سهمیه‌ها و محدودیت‌های موجود هم نتوانسته در این امر تغییری ایجاد بکند. همین موضوع نیاز به یک طرح جدید را تقویت می‌کرد. فارغ از برخی از سهمیه‌بگیران که واقعا نیاز به سهمیه دارند، عده زیادی واقعا نیازی به آن ندارند. البته این به آن معنا نیست که هر طرحی قابلیت جایگزینی طرح جدید را دارد، باید مطالعات گسترده جامعه‌شناختی و اجتماعی صورت بگیرد. به نظر من عدم مذاکره و اقناع ذی‌نفعان و کسب رضایت عمومی یکی از بزرگ‌ترین ایرادات اجرای طرح ترافیک جدید است.
به گفته مسئولان گویا این طرح قرار است سال آینده اجرا شود، در حالی که هیچ‌کدام از آنها نتوانستند مردم و سایر مسئولان را از بهبود شرایط در آینده مطمئن کنند. در ارتباط با سایر ایرادات وارد بر این طرح، باید گفت که تخفیف قابل توجهی که در میانه روز به مردم جهت ورود به طرح تعلق می‌گیرد، خود باعث تقسیم ترافیک در طول روز می‌شود و این خود نوعی چوب حراج زدن به طرح ترافیک است. بازهم به اذعان مسئولان شهرداری با اجرای این طرح 30 درصد حمل‌ونقل شهری به سمت استفاده از حمل‌ونقل عمومی شیفت می‌شود، خب با این وضعیت آیا حمل‌ونقل عمومی ما ظرفیت پاسخگویی به این حجم اضافی مسافر را دارد؟ طبیعی است که حمل‌ونقل عمومی با معضل جدی مواجه خواهد شد. موضوع دیگر اینکه برای ثبت پلاک‌ها باید دوربین‌های خروجی قوی‌تر و مناسب نصب شود، این دوربین‌ها هنوز نه خریداری شده‌اند و نه نصب شده‌اند. گفته می‌شود قرار است نصب شود در حالی که طرح جدید قرار است نیمه فروردین ماه سال جدید اجرایی شود. خب کی قرار است نصب شود؟ یک موضوع جالب دیگر در این طرح این است که هم شورا و هم پلیس بارها گفته‌اند ما کلیت این طرح جدید ترافیکی را می‌دانیم و از جزئیات بی‌خبریم. از طرف دیگر شهرداری مدعی تشریح جزئیات برای همگان است، با این شرایط آیا این حجم از شتابزدگی در اجرای طرح لازم است؟ به نظر من این طرح از آن دسته از طرح‌های کف خیابانی است، یعنی باید نمود و نتیجه آن را کف خیابان مشاهده کرد علی‌رغم اینکه روی کاغذ همه چیز خوب به‌نظر می‌آید اما نمی‌تواند تضمین‌کننده نتیجه‌بخشی و مفید بودن اجرای آن باشد. شما منطقه 22 تهران را مدنظر بگیرید، مگر قرار نیست با اجرای این طرح مردم به استفاده از حمل‌ونقل عمومی ترغیب شوند اما منطقه 22 نه مترو دارد و نه اتوبوس به اندازه کافی وجود دارد، مردم باید چه کار کنند؟ این طرح در صورت اجرا به دلیل نپرداختن به موضوع موتورسیکلت‌ها باعث رشد چشمگیر موتورسواران در سطح شهر و رشد این معضل گریبانگیر در شهر تهران خواهد شد، به علت محدودیت‌های موجود با رشد قانون‌گریزی و افزایش تخلفات نیز روبه‌رو خواهیم بود، همان صندوق بالازن‌ها و پلاک مخدوش کردن‌ها و دنبال اتومبیل دویدن‌ها و این دست تخلفات. پافشاری روی چنین طرحی فقط باعث چالش و تنش بین مردم و شهروندان خواهد شد.

 

فرشته مرادی، خبرگزاری پانا


طرحی برای پولدارها

به نظر من در طرح جدید ابهامات زیادی وجود دارد. اولین ابهام در نیت اجرایی کردن چنین طرحی است. شهرداری با کمبود بودجه شدیدی مواجه است و برای تامین بودجه برای پیشبرد و تکمیل پروژه‌هایش نیازمند کسب بودجه از چنین راه‌هایی است. موضوع دوم این است که با کاهش مبلغ ورودی طرح در ساعات خاصی شاهد افزایش تردد‌ها و آلودگی شدید هوا خواهیم بود چراکه خیلی‌ها قطعا ترجیح خواهند داد که با خودروی شخصی وارد طرح شوند و این گره‌ای از آلودگی هوا و مساله ترافیک باز نخواهد کرد.
موضوع سوم هم بحث عدم‌کفایت حمل‌ونقل عمومی جهت پاسخگویی به حجم جدید ورودی‌ها خواهد بود. چراکه به یکباره حجم وسیعی از مردم به سمت استفاده از حمل‌ونقل عمومی خواهند رفت. به نظر من این طرح مخصوص آدم‌های پولدار است چراکه خیلی‌ها به خاطر کمبود‌های مالی به طرح ورود نمی‌کنند اما آنهایی که دغدغه مالی ندارند، بی‌توجه به مباحث مربوط به ترافیک و آلودگی هوا و به‌خاطر تمکین مالی به طرح ورود می‌کنند. موضوع دیگر هم که باید در ارتباط با آن سخن گفت این است که تنها راه ایجاد شرایط مناسب با اجرای این طرح، رفع کمبود‌ها و نقصان حمل‌ونقل عمومی است.

 

    آزاده لرستانی، خبرگزاری فارس

به نام مردم به کام فئودال‌‌ها

به نظر می‌آید این طرح نه‌تنها باعث کاهش آلودگی هوا نمی‌شود بلکه موجب تشدید این معضل می‌شود و همچنین ترافیک شهری بیش از گذشته شده و برزگرهای اصلی هم در ساعت اوج قفل می‌شود.
در لایه پنهان این طرح مواردی گنجانده شده است که نشان از رخنه تفکرات نئولیبرالی دارد، همان چیزی که اقتصاد کشور را فلج کرده است؛ تصویب قوانین برای یک عده خاص و مرفه با شعار عدالت اجتماعی، در واقع به نام مردم، به کام فئودال‌‌ها. اینکه برای مناطق مختلف تهران نرخ‌هایی را تصویب کنند و مردم برای ورود به مکان‌های موردنظرشان باید هزینه‌ای را پرداخت کنند، این پرداخت هزینه برای قشر مرفه مشکلی را ایجاد نمی‌کند اما مردم متوسط و روبه پایین تهران را به‌شدت دچار مشکل می‌کند.
اگر از زاویه دیگر به این موضوع پرداخته شود، هنوز زیرساخت‌های لازم در شهر تهران مهیا نشده است. سیستم حمل‌ونقل شهر دچار کمبود وسایل و خدمات است، کافی است یکی از مسئولان به صورت ناشناس در ساعات اوج سوار اتوبوس بی‌آرتی یا مترو شوند و فشار و تراکم جمعیت را از نزدیک حس کنند، ‌متوجه منظورمان خواهند شد. کمبود واگن‌های مترو و به تبع آن اتوبوس خود بر تشدید عوامل محیطی دامن خواهد زد، آیا همه امکانات برای ارائه خدمات مهیاست که از مردم توقع همکاری دارند؟ اگر مردم بدانند می‌توانند با خیال راحت از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند، حتما خود پیشقدم می‌شوند و نیازی به چنین طرح‌هایی نیست؛ در واقع مسئولان به جای اینکه به رفع مشکل بیندیشند، صورت مساله را پاک می‌کنند. به گفته خود مسئولان بخش اعظم آلودگی هوا مربوط به حمل‌ونقل عمومی است، نه خودروهای شهروندان.
 

معصومه اصغری، روزنامه شرق


بی‌تاثیر در کاهش آلودگی هوا

این روند جایگزینی طرح باید یک روزی طی می‌شد و گریز ناپذیر بود اما یک چالش همواره وجود داشت. آن چالش این بود که باید زیرساخت موجود باشد، سپس طرح داده شود یا اینکه طرح داده شود و بعد زیرساخت‌ها ایجاد شود.
در حال حاضر واقعیت این است که زیرساخت لازم وجود ندارد.
مردم باید بعد از اجرای طرح جدید چه کنند؟ شلوغی‌هایی که ایجاد می‌شود و حجم گسترده‌ای که به سمت حمل‌ونقل عمومی گسیل می‌شود، چطور باید کنترل شود؟ اینکه تا 6 ماه نخست سال 97 دولت نمی‌تواند به قول‌های خود در زمینه اهدای واگن و اتوبوس به حمل‌ونقل عمومی عمل کند، شکی نیست و این یعنی تصدیق همان موضوع افزایش فشار بر حمل‌ونقل عمومی و به تبع آن، مردم.
معضل دیگری که با اجرای این طرح بروز می‌کند، تمایل به استفاده از موتورسیکلت‌هاست، چراکه هیچ تدبیری جهت کنترل تعداد آنها صورت نگرفته است. علاوه‌بر موتورسیکلت‌ها آژانس‌ها، مسافرکش‌ها و سرویس‌های مدارس هم دیده نشده‌اند یا شاید اینکه ما ندیده‌ایم.
در ارتباط با قیمت‌ها و‌ انگیزه‌های درآمدی آن هم چیز پنهانی وجود ندارد، کاملا بی‌پرده و واضح فاز و ‌انگیزه درآمدزایی از شهروندان به وسیله این طرح توسط مسئولان شهری بیان شد.
به نظر من اجرای این طرح نه‌تنها در آلودگی هوا و کاهش آن تاثیری ندارد، بلکه آن را بیشتر هم می‌کند و ترافیک را سنگین‌تر هم خواهد کرد. این طرح و قیمت‌های موجود در آن بازدارندگی کافی را ندارد و بازه عده‌ای با نفع‌سنجی به طرح ورود خواهند کرد و البته این ایرادی است که ما می‌گیریم و بعید است برای شهرداری چندان مهم باشد و اساسا شهرداری آن را در نظر گرفته باشد.

 

حسین‌جهانی، روزنامه فرهیختگان

درد پول!
طرح ترافیک؛ طرحی که این روزها به موضوع داغی برای رسانه‌ها بدل گشته است و در حالی که تنها 70 روز به پایان سال و اعتبار مجوز طرح ترافیک خودروها باقی مانده است، هنوز مشخص نیست که وضعیت این طرح در سال آتی چگونه خواهد بود.  از یک‌سو شهرداری مصمم به اجرای آن است و با پرستیژ رعایت عدالت اجتماعی می‌خواهد هر طور که شده آن را اجرایی کند اما در نقطه مقابل برخی نمایندگان مجلس، نیروی انتظامی، پلیس راهور، سازمان حفاظت محیط‌زیست و بسیاری از کارشناسان حمل‌ونقل و زیست‌محیطی بر این باورند که چنین طرح‌های خامی نه‌تنها گره‌ای از مشکل تهران و ساکنان آن باز نخواهد کرد، بلکه مشکلات عدیده ترافیکی و آلودگی هوا را به همراه خواهد داشت. مدیریت شهری جدید تهران تنها چهارماه است که سکاندار اداره پایتخت شده است و اگر هم از همان روزهای ابتدایی، موضوع طرح جدید ترافیک را دنبال کرده باشند، به حتم 120 روز زمان مناسبی برای انجام کار کارشناسی برای چنین طرحی نیست. در سال جاری از چهار میلیون دستگاه خودرویی که در تهران تردد می‌کنند، 118 هزار خودرو مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک دارند و مدیران شهرداری متفق‌القول اعلام کرده‌اند که برای عدالت اجتماعی به دنبال تصویب این طرح هستند و سقف ورود به محدوده طرح ترافیک نیز همچون گذشته است اما این مدیران هیچ‌گاه به این موضوع اشاره نکرده‌اند که معیار انتخاب ورود خودروها برای ورود به محدوده طرح چیست؛ هر شخصی که بیشتر پول پرداخت کرد؟ یا هر شخصی که زودتر ثبت‌نام کرد می‌تواند وارد طرح شود؟
این در حالی است که در طرح جدید ترافیک عملا نمی‌توان به تعداد مجوزهایی که شهرداری به فروش می‌رساند، نیز دسترسی پیدا کرد. هرچند اعلام شده که کاهش میزان سفر و حجم ترافیک از اهداف مهم طرح جدید است، اما اگر قرار است سقف ورود به محدوده طرح ترافیک نیز همچون گذشته باشد، پس چگونه ترافیک کاهش پیدا خواهد کرد؟
مدیران شهرداری در این چند روز که موضوع طرح جدید ترافیک نقل محافل بوده، اعلام می‌کردند که شهرداری به دنبال درآمدزایی از طرح ترافیک نیست اما یک حساب سرانگشتی نشان می‌دهد که شهرداری دقیقا به این موضوع به‌عنوان منبع درآمدی نگاه می‌کند. در طرح جدید ترافیک هر خودرویی که قصد ورود به محدوده طرح ترافیک یا زوج و فرد را داشته باشد، باید تعرفه آن را پرداخت کند که پایه این تعرفه 20 هزار تومان تعیین شده است اما 6 ضریب مکان (محدوده طرح ترافیک یا زوج و فرد)، زمان ورود و خروج (ساعات پیک و غیرپیک)، نوع خودرو، زمان پرداخت، وضعیت آلودگی هوا و ضریب تخفیف ویژه، برای تغییر تعرفه در نظر گرفته شده است. با تمامی ضرایبی که عنوان شد چنانچه شخصی در تمام سال از طرح ترافیک استفاده کند، باید بیش از هشت میلیون تومان عوارض پرداخت کند، این در حالی است که قیمت طرح ترافیک یک ساله در سال جاری بسیار پایین‌تر از این قیمت بوده است.
شاید یکی از موضوعاتی که سبب شده تا شائبه درآمدزایی از طرح جدید ترافیک پررنگ‌تر شود، بحث پیش‌شرط معاینه فنی برتر برای ارائه مجوز طرح ترافیک است، مبحثی که نشان می‌دهد شهرداری تهران حتی در بحث معاینه‌فنی هم می‌خواهد به خودروهایی اجازه ورود به محدوده طرح ترافیک بدهد که حتما از مراکز وابسته به شهرداری تهران معاینه فنی دریافت کرده باشند؛ موضوعی که دقیقا برخلاف مصوبه هیات وزیران است چراکه معاینه‌فنی در سراسر کشور دارای اعتبار است.

 

نیره خادمی، روزنامه شهروند

سریع و عجولانه

این نوع طرح‌ها در کل دنیا موفق بوده است و وقتی از سوی مدیریت شهری برای کشور ما نیز مطرح شد، خیلی خوشحال شدیم. اما وقتی در جریان جزئیات اجرایی آن قرار گرفتیم، کاملا ناامید شدیم. این طرح نیازمند پختگی بیشتر است. پایه این طرح درآمدزایی است، البته شهرداری حق دارد که این چنین برای خود درآمدزایی کند چراکه مشکلات مالی بسیاری دارد و حتی در دادن حقوق کارمندان خود نیز دچار مشکلات بسیار است و این تنها راه درآمدزایی برای این نهاد است. فکر می‌کنم ماهیت این طرح برمبنای درآمدزایی است و بحث کنترل ترافیک و آلودگی هوا کاملا در حاشیه قرار دارد. مسئولان ادعای اجرای عدالت را دارند و این خوب است اما شهرداری به 441 سازمان طرح ترافیک می‌دهد و اگر بتواند واقعا جلوی این سازمان‌ها بایستد، می‌تواند ادعا کند که عدالت را رعایت کرده است. به شخصه با بسیاری از سهمیه‌ها مخالف هستم اما بعضی دیگر نه، واقعا نیاز به سهمیه دارند. اینکه جلوی رانت برخی سازمان‌ها گرفته شود، خوب است، وقتی یک سازمان مجبور به پرداخت هزینه جهت ورود به طرح شود حتما در جهت بهبود ناوگان حمل‌ونقلی خود حرکت خواهد کرد. ایرادی که به این طرح از نظر من وارد است اجرای سریع و عجولانه آن است که احتمالا دو سه ماهه اول ما شاهد یک آشفتگی و تنش کاذب در شهر خواهیم بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید


تازه‌ترین قیمت خودروهای خارجی/سانتافه 310 میلیون، سوناتا 185 میلیون تقویت سلامت بدن با مصرف دانه کنجد همدردی ایرانیان مقیم دانمارک با خانواده جانباختگان سانچی/عکس نوبخت: فقرزدایی و اشتغال اولویت دولت است جدیدترین تصویر از تیپ عجیب نوید محمدزاده احتمال افزایش نیافتن نرخ خرید تضمینی گندم در سال 97 حکم استخاره اینترنتی چیست؟ چرا رحمتی به نیمکت نشینی اعتراض نمی‌کند؟ صراحت؛ پایه هر نوع صلح در جهان اسلام افزایش تحریم‌ها علیه کره شمالی پلمپ بیش از 6 هزار چاه غیرمجاز در فارس دوئل حساس تاسیسات و لارستان برای صدرنشینی در لیگ هندبال بانوان 3 علامتی که از دیابت خبر می‌دهند همایش شهید نواب صفوی نویسنده‌ها دغدغه نوشتن ندارند تبیین تحولات اجتماعی از دیدگاه امام علی (علیه السلام) در نهج البلاغه متولد شدن بیش از 3 میلیون کودک از زمان آغاز درگیری‌ها در یمن الزام نصب برچسب اصالت تجهیزات پزشکی از اول فروردین /برخورد با تجهیزات قاچاق فاقد برچسب واکاوی مجازات‌های جایگزین حبس در سریال «محکومین» / ماجرای جالب ادامه تحصیل یک نوجوان در کانون اصلاح و تربیت نرخ زادوولد در فرانسه کاهش می‌یابد اشکهای دختر 7 ساله پای چوبه دار/ رضایت بدهید، بی بابا نشوم حادثۀ سانچی دو لکه بزرگ نفتی ایجاد کرد تاثیر منفی بازی‌های موبایلی و رایانه‌ای بر رشد قد کودکان چند نوع سرطان در جهان وجود دارد؟ لباس عجیب و متفاوت بازیگر زن مشهور/عکس بررسی بودجه 97 چه زمانی در مجلس آغاز می‌شود؟ انقلاب و انقلابی گری متعلق به همه دورانهاست کانال تلگرامی یا اتاق فرمان آشوب دانلود 4.8.1 µtorrent؛ دانلود فایلهای تورنت برای گوشی‌های هوشمند پاسخ معاون وزیر ارشاد به درخواست آیت‌الله سبحانی صفحه اول روزنامه‌های 4 شنبه 27 دی 96 علت پوسیدگی دندان چیست؟ ارائه مدارک تهدید هواپیمای مسافربری امارات توسط قطر باید جوانان را از دست گرگ‌های فضای مجازی نجات داد دشمنان سعی می‌کنند تا در میان مردم ایجاد اختلاف و تفرقه نمایند توافق الجزایر و لیبی برای اداره میدان‌های نفتی مشترک نرخ بالای اشتغال غیررسمی/علل ایجاد مشاغل بدون شناسنامه! روغن نارگیل ریسک بیماری قلبی را کاهش می‌دهد سهام شرکت‌های زیان‌ده در جیب مردم! / دولت فقط اصل پول سهام عدالت را بازگرداند تدوین و برنامه ریزی سال 1397 حوزه فاطمه الزهرا (س) تفت کاهش بهای طلای سیاه در بازار معاملات نیویورک چگونگی آموزش خلاقیت محور ریاضی در مراکز پیش دبستانی حضور 3 وزیر در کمیسیون عمران برای بررسی حادثه نفتکس سانچی از آزادی اسرای فلسطینی کوتاه نمی‌آییم طراحی توطئه جدید برای سوریه! گشایش دفتر یادبود جان‌باختگان حادثه نفتکش سانچی در برازیلیا
چرا نفتکش ایرانی «سانچی» دچار حادثه شد؟ دستگیری پدر و مادر آمریکایی که 13 فرزند خود را اسیر کرده بودند عیدی امسال کارمندان و بازنشستگان چقدر است؟ مرگ گلر تیم بانوان ملوان به علت ایست قلبی ورود سامانه بارشی به ایران نقاشی کشتی سانچی روی کانکس‌های زلزله زدگان/عکس قیمت سکه و ارز امروز 26 دی 96 وداع تلخ خانواده شهدای گیلانی نفتکش سانچی مصدومیت 15 نفر در تصادف اتوبوس کاشان-قم چرا پرچم پاناما به‌روی نفتکش ایرانی نصب بود؟ پایان امید! / نفتکش سانچی، دل را به اعماق اقیانوس زد سنج و دمام زنی مردم بوشهر در غم دریانوردان سانچی (فیلم) پیکر شهید «محسن برزگرزاده» در اسلامشهر تشییع شد زمان توقف تولید تندر 90 و ساندرو اعلام شد در برنامه نود دیشب چه گذشت؟ / سختی‌های آقای رکورد در استقلال بازداشت پدر و مادری که 13 فرزند خود را با زنجیر بسته بودند! + تصویر دختر 17 ساله آمریکایی، خانه وحشت پدر و مادر بی‌رحمش را لو داد+ تصاویر فیلم/ سنج و دمام بوشهری‌ها برای جانباختگان سانچی مراسم ترحیم "احسان ابولی" از جانباختگان کشتی سانچی در کرمان برگزار شد بندرانزلی/مراسم وداع با جانباختگان حادثه نفتکش «سانچی» پاسخ به ابهامات سانحه نفت‌کش/ برخی ادعاها درباره سانچی ژول ورنی است/ دریانوردان شهید خدمت محسوب می‌شوند سریال «داستان ترسناک آمریکایی»؛ دلقک ترسناکی به نام ترامپ! اردوغان دستور سرنگون کردن هواپیمای جنگنده روسیه را داد مراسم ترحیم شهید «احسان ابولی قاسم آبادی» در کرمان برگزار شد نفتکش‌های جدید ایران در مسیر سانچی بازیکن استقلال با سهمیه فیفا رفت غلط زیادی آمریکا در خصوص قدس به‌سرانجام نخواهد رسید/ ملت ایران در جنگ اقتصادی شکست نخورد و از تحریم ابزار شکوفایی خواهد ساخت دیدار استاندار آذربایجان‌شرقی با خانواده بهرام اتحاد+تصاویر «غلط زیادی» آمریکا در خصوص قدس به سرانجام نخواهد رسید/ نگذاریم برای رژیم صهیونیستی حاشیه امن درست شود واکنش مشاور سیاسی قالیباف به گزارش نجفی: اینکه یک قرارداد مشکوک یک میلیاردی را پیراهن عثمان کنیم چه معنایی دارد؟ / چرا در گزارش نجفی یک جمله خطاب به دولت نمی‌بینیم؟ آیا زلزله دیشب فیروزکوه با گسل‌های تهران مرتبط است؟ احتمال توقف تولید تندر 90 و ساندرو از سال 98 دستگیری 600 مجرم پایتخت در قالب طرح رعد موافقیت فدراسیون والیبال بلژیک با حضور محجبه فرنوش شیخی در مسابقات (تصاویر) وداع با ملوانان نفتکش سانچی در انزلی دریافت عوارض از عوارضی قزوین - زنجان تا اطلاع ثانوی ممنوع شد عکس/ تشییع شهید سروان محسن برزگرزاده «غلط زیادی» امریکا در خصوص قدس به سرانجام نخواهد رسید مراسم وداع خانواده‌های شهدای گیلانی نفتکش سانچی در انزلی برگزارشد دنیزلی پیشنهاد تراکتورسازی را رد کرد ازدواج بر بام اورست پیشنهاد تبدیل خط اعتباری مسکن مهر به افزایش سرمایه بانک مسکن /آمادگی برای سم زدایی گسترده در نظام بانکی و پولی کشور فراهم نبود فیلم/ عزاداری سنتی بوشهری‌ها در وداع با جانباختگان نفتکش سانچی باید در مسائل اساسی دنیای اسلام صریح باشیم/فلسطین مسئله مهم دنیای اسلام است که نادیده گرفته می‌شود خانه وحشت پدر و مادر بی‌رحم آمریکایی لو رفت +تصاویر پرداخت مطالبات سال 95 مراکز درمانی و دارویی، به زودی واکنش مشاور سیاسی قالیباف به گزارش نجفی: اینکه یک قرارداد مشکوک یک میلیاردی را پیراهن عثمان کنیم چه معنایی دارد؟ / چرا در گزارش نجفی یک جمله خطاب به دولت نمی‌بینیم؟ ممنوعیت دریافت عوارض از عوارضی «قزوین-زنجان» تا اطلاع ثانوی ایران اعلام تشکیل نیروی مرزی جدید آمریکا در سوریه را مداخله آشکار در امور داخلی این کشور خواند ناگفته‌های بهزاد نبوی از آیت‌الله هاشمی/رجایی ساچمه پلو می‌داد هاشمی جوجه کباب/زورش به فشارها نرسید

تمام فرآیند جمع آوری اخبار به صورت خودکار انجام می گیرد. مسئولیت صحت محتوای این خبر بر عهده خبرگزاری منبع و منتشر کننده آن است.با این وجود در صورتی که به محتوای این خبر اعتراض دارید می توانید از طریقاین لینک ما را مطلع کنید.
message
near_me