منبع:موج
دسته:استان ها()
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ ۱۵:۴۳

امیدوار به کشف ذخایر معدنی جدید در کردستان هستیم

رئیس سازمان زمین شناسی واکتشافات معدنی کشور در مراسم اختتامه برداشت‌های ژئوفیزیک هوایی در سقز نسبت به کشف ذخایر پنهانی مواد معدنی در استان کردستان ابراز امیدواری کرد.
 امیدوار به کشف ذخایر معدنی جدید در کردستان هستیم

رئیس سازمان زمین شناسی واکتشافات معدنی کشور در مراسم اختتامه برداشت های ژئوفیزیک هوایی در سقز نسبت به کشف ذخایر پنهانی مواد معدنی در استان کردستان ابراز امیدواری کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان؛راضیه لک اظهار داشت: امیدوار به کشف ذخایر معدنی جدید در کردستان هستیم.

راضیه لک با بیان اینکه استفاده از روش ژئوفیزیک هوایی و با استفاده از هلیکوپتر برای فضای جغرافیایی کردستان مناسب است گفت: امروز مراسم اختتامیه برداشت های ژئوفیزیک هوایی در کردستان و پهنه سقز است که طبق برآوردهای اولیه پتانسیل های خوبی شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه بعد از پروازهای هوایی در بخش معادن، مرحله حفاری و اکتشاف صورت می پذیرد اظهار کرد: امیدوارم در هفته دولت امسال و با تکمیل مطالعات اکتشافی خبرهای بسیار خوبی در بخش ذخایر پنهان معدنی کردستان اعلام شود.

لک به واگذاری معادن بعد از شناسایی وکشف به بخش خصوصی بر طبق قانون خبر داد وگفت: مهم این است که همزمان با اکتشاف و واگذاری معادن در حوزه فرآوری و ایجاد صنایع پایین دستی نیز  سرمایه گذاری شود تا از این رهگذر بتوان برای منطقه اشتغال زایی کرد.

رئیس سازمان زمین شناسی واکتشافات معدنی کشور، استان کردستان را در بخش غنای معادن جزو استانهای خاص برشمرد و تصریح کرد: اکنون نمی¬توان به طور قاطع گفت نوع ومیزان ذخایر معدنی به چه مقدار است وتنها این مسئله را بعد از پایان همه مراحل اکتشافی می توان اعلام کرد.

راضیه لک همچنین در خصوص مطالعات شناسایی در پهنه دیواندره نیز گفت: در صورت فراهم شدن زمینه ها با بهره گیری از امکانات سازمان زمین شناسی، مطالعات ژئوفیزیک هوایی در پهنه دیواندره نیز انجام خواهد شد.

تیراندازی در تورنتو کانادا چرا مصرف منظم کرم ضد آفتاب توصیه می‌شود؟ استقلال در رابطه با مجید حسینی به فدراسیون شکایت کرد+ متن نامه سقوط هولناک یک خودرو به رودخانه با 100 میلیون کجای تهران می‌توان خانه خرید؟ تساوی منچستریونایتد در آمریکا تاکید بر شناسایی پروژه‌های دارای اثرات منفی شدید در قالب لیست قرمز تحریم ایران هندی‌ها را ترساند اینترنت ارزان می‌شود؟ تهران منفجر می‌شود! همه چیز درباره نقل و انتقالات آبی پوشان/ 2 بازیکن جنجالی ماندنی شدند! محلات آسیب پذیر در حوزه معضلات مواد مخدر شناسایی و اولویت بندی شوند فرهنگ اسلامی در دانشگاه حاکم نیست/ شورای عالی انقلاب فرهنگی کارهای «دست دوم» را کنار بگذارد جواز ساخت واحد مسکونی بدون هماهنگی با آموزش و پرورش داده می‌شود/ حل مشکل دوپینگ کنکور وجود ابهام در مطالعات آزمایشگاهی داروهای شیمی درمانی اظهارنظر دقیقی نیست انتقاد زرآبادی درباره دخالت درطرح منع بکارگیری بازنشسته‌ها: رایزنی می‌کنند تا طرح به تصویب نرسد/ دخالت برخی غیر اخلاقی است تقدیر از اصناف و بازاریان بافق برای اقدامات آنان در جهت کمک به زلزله زدگان کوهبنان امروز آتش دشمن، القاء یأس و ناامیدی در مردم است حضور ایران در بین هشت تیم ساحلی هندبال دنیا فوق العاده خواهد بود «جنگ جهانی غذا» |ژن‌های خوب «راکفلر» ی قطع و وصل ناگهانی برق، ضرر میلیاردی دارد کاهش مراجعات حضوری کارگران با سامانه روابط کار ستاره خلیج فارس؛ ستاره‌ای برای دوران تحریم پمپئو: ترامپ دوست دارد با ایران گفتگو کُند شکل‌گیری «طبقه اشراف انقلابی»! تخریب 30 مدرسه سرپل ذهاب در زلزله سال گذشته کرمانشاه آپشن عجیب در قرارداد یک پرسپولیسی! برنامه قطع برق استان قزوین در یکم مردادماه دیدار صمیمانه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با کتابداران خرمشهر صفحه نخست روزنامه‌های خراسان شمالی یکم مرداد ماه اجرای عملیات عمرانی در 5 بقعه متبرکه شهرستان بافت اوقات شرعی مرداد ماه 97 به افق ارومیه توسعه راه روستایی در خوزستان کیفیت هوای مشهد 1 مرداد در شرایط سالم یک کشته در برخورد پژو با یک دستگاه تراکنور/تردد در برخی محورهای استان زنجان پر حجم است راهکارهای مناسب برای استفاده بهینه از آب در مزارع کشاورزی خطایی که زندگی «شیرین» را تلخ کرد +سند آتش سوزی برج 21 طبقه در تهران هنر دوبله دیگر ثبات ندارد/جوانان در عرصه دوبله نمی‌توانند با این دستمزدها امرار معاش کنند تیراندازی در شهر تورنتو کانادا/ 10 نفر کشته و مجروح شدند + تصاویر دو دیدار تدارکاتی در برنامه‌های تیم ملی نوجوانان پامپئو: می‌خواهیم واردات نفت از ایران را به صفر برسانیم رازی که کریم انصاری فرد آن را می‌داند فرصت 4 ماهه برای خرید زندگی معرفی برترین شناگران نوجوان گرمسار پایان جشنواره نامه‌ای به امام رضا در ساری تشکر رئیس کل سازمان مالیاتی از مودیان، کارکنان و رسانه‌های جمعی سهم یک درصدی ایران در تجارت جهانی مرغ جزئیات تازه از طرح مقابله با قاچاق سیگار بهترین مکان‌های ترکیه برای موج سواری کجا قرار دارند؟ (+عکس)