آن چه دیگران هم اکنون میخوانند؟
هم اکنون دیگران چه میخوانند؟ ×
۱۱:۳۶
منبع: تسنیم
دسته: اقتصادی-استان ها
کد خبر: 17685265
راه آهن گیلان پیچیده‌ترین مسیر ریلی کشور است
راه آهن گیلان پیچیده‌ترین مسیر ریلی کشور است
معاون وزیر راه و شهرسازی راه آهن گیلان را پیچیده‌ترین مسیر ریلی کشور دانست و گفت: ایستگاه راه آهن رشت تا پاییز به بهره‌برداری می‌رسد.
به اشتراک بگذارید:

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، خیر‌الله خادمی عصر امروز در جمع خبرنگاران در رشت توسعه شبکه ریلی کشور را یکی از اولویت‌های دولت دانست و اظهار داشت: در این راستا 5 مرکز استان به شبکه ریلی کشور اضافه می‌‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه مرکز استان‌های همدان و کرمانشاه در سال 96 به شبکه ریلی کشور اضافه شده است گفت: مراکز استان‌های گیلان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی امسال به شبکه ریلی کشور اضافه می‌شوند.

خادمی با بیان اینکه بهره‌برداری از راه‌آهن استان‌های گیلان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی سبب اضافه شدن 391 کیلومتری خطوط ریلی کشور می‌شود افزود: راه‌آهن گیلان مهم‌ترین و پیچیده‌ترین مسیر ریلی کشور است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل با تاکید بر اینکه مسیر راه‌آهن گیلان در کریدور ریلی شمال به جنوب کشور واقع شده تصریح کرد: احداث راه‌ آهن گیلانی تحولی در حوزه حمل بار و مسافر در آسیا و اروپا ایجاد می‌کند.

خادمی راه‌ آهن گیلان را مسیری برای ترانزیت کالای بسیاری از کشورهای آسیایی دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از مسیر ریلی گیلان برای ترانزیت کالا سبب نصف شدن زمان ترانزیت از کانال سوئز می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه احداث راه‌ آهن گیلان برای ساکنان شمال استان قزوین و جنوب استان اردبیل نیز اهمیت دارد عنوان داشت: احداث این مسیر ریلی سبب کاهش ترافیک در محور جاده‌ای گیلان می‌شود.

خادمی با اشاره به تاثیر احداث راه‌آهن گیلان در حوزه گردشگری اظهار داشت: استان گیلان استانی گردشگرخیز است و این مسیر ریلی می‌تواند صنعت کشوری گیلان را توسعه ببخشد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل عملیات احداث راه‌آهن گیلان را عملیاتی پیچیده دانست و افزود: برای احداث مسیر ریلی و عبور آن از کوه‌های البرز 25 کیلومتر تونل حفر شده است.

خادمی با اعلام اینکه پروژه راه‌آهن گیلان 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است خاطرنشان کرد: 25درصد باقی مانده مربوط به بخش روسازی است که در حال حاضر در حال اجرایی شدن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ایستگاه راه‌آهن رشت را ایستگاه تشکیلاتی محور ریلی گیلان دانست و تصریح کرد: فاز نخست پروژه ساخت این ایستگاه تاکنون بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

خادمی زمان بهره‌برداری از ایستگاه راه‌آهن رشت را پاییز امسال اعلام کرد و اظهار داشت: اخیراً به‌منظور فعال‌تر نموندن این پروژه 90 میلیارد تومان از محل اسناد خزانه و 47 میلیاد تومان از محل منابع نقدینگی تخصیص داده شده است.

انتهای پیام/م

R7877/P1486/S6,71/CT16
مسئولیت صحت محتوای اخبار بر عهده خبرگزاری منبع و منتشر کننده آن است و خبروان صرفا این خبر را بازنشر داده است.
اخبار مشابه

خط های خبری

پربازدیدترین اخبار

مهمترین اخبار