۰۶:۲۰
منبع: افکار
دسته:
کد خبر: 23684906
بهترین ترفند برای جلوگیری از پیر شدن مغز

بهترین ترفند برای جلوگیری از پیر شدن مغز

برخی معتقدند که یک رژیم غذایی خاص می‌تواند در پیری مغز تاثیر بگذارد اما گروهی دیگر باور دارند تغییر عادات زندگی غلط می‌تواند در روند کاهش قدرت ذهن کارساز باشد.
به اشتراک بگذارید:
به گزارش افکارنیوز، همانطور که می‌دانید مغزهای سالم نیز پیر می‌شوند و روند سالخوردگی مغز به عوامل بسیار زیادی وابسته است. برای مثال ممکن است مشکلاتی برای حافظه فرد پیش بیاید و در بدترین حالت شخص به بیماری فراموشی یا آلزایمر مبتلا گردد. تا به حال دانشمندان تحقیقات زیادی در این زمینه انجام داده‌اند تا ببینند بهترین راه برای جلوگیری از پیر شدن مغز چیست و چگونه می‌توان از کاهش قدرت ذهن و حافظه جلوگیری کرد. برخی معتقدند که یک رژیم غذایی خاص می‌تواند در پیری مغز تاثیر بگذارد اما گروهی دیگر باور دارند تغییر عادات زندگی غلط می‌تواند در روند کاهش قدرت ذهن کارساز باشد. برخی پزشکان نیز استفاده از داروهای خاص را پیشنهاد می‌دهند. با این وجود دانشمندان با انجام تحقیقاتی تازه متوجه شدند که بهترین راه برای جلوگیری از پیر شدن مغز، تمرینات ورزشی سبک آن هم به صورت روزانه و مرتب است. جوان‌سازی مغز افراد کهنسال تا 50 سال با تحریک الکتریکیپیش از این مشخص شده بود که تمرینات ورزشی می‌تواند به سلامت مغز کمک کند و از پیر شدن آن جلوگیری کند اما پیشتر معلوم نبود که چه نوع تمرینی برای این مسئله لازم است. پیر شدن مغزاز چپ به راست: حافظه کاری در مغز جوان 20 ساله، مغز مسن بدون تحریک، مغز مسن بعد از تحریک اکنون محققان متوجه شده‌اند که تمرینات ورزشی سبک نیز تاثیر فوق العاده‌ای بر روند پیر شدن مغز می‌گذارند و نیاز نیست شخص زیر بار فشار تمرینات سنگین قرار بگیرد. بنابراین افرادی که به طور مرتب ورزش‌های سبک انجام می‌دهند، از لحاظ ذهنی سالمتر می‌مانند و ریسک کمتری برای مبتلا شدن به فراموشی و آلزایمر آنها را تهدید می‌کند. هوش مصنوعی یک ورزش کاملا جدید طراحی کرددانشمندان با بررسی تاثیرگذاری ورزش بر فعالیت ذهنی متوجه شده‌اند که یک ساعت تمرینات فیزیکی سبک به صورت هفتگی می‌تواند از یک سال پیر شدن مغز جلوگیری کند. وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا امسال نیز طبق سنت هر ساله‌ی خود دستور العمل‌های فعالیت فیزیکی برای ساکنین این کشور ارائه داده و بر اساس آن هر فرد بزرگسال باید هر هفته حداقل 150 دقیقه فعالیت ورزشی متوسط تا سنگین داشته باشد تا بتواند سلامتی‌اش را حفظ کند.
مسئولیت صحت محتوای اخبار بر عهده خبرگزاری منبع و منتشر کننده آن است و خبروان صرفا این خبر را بازنشر داده است.
اخبار مشابه

خط های خبری

پربازدیدترین اخبار

مهمترین اخبار