۰۵:۵۵
منبع: فارس
دسته: سیاسی
کد خبر: 13725966
شناسایی نقاط حادثه خیز و رتبه بندی سطح ایمنی تقاطعات غیر هم سطح شهری با استفاده از تحلیل سلسله مراتبی (ahp)
شناسایی نقاط حادثه خیز و رتبه بندی سطح ایمنی تقاطعات غیر هم سطح شهری با استفاده از تحلیل سلسله مراتبی (ahp)
هدف اصلی این مطالعه، شناسایی نقاط حادثه خیز و نوع تصادفات غالب وهمچنین میزان وشدت آن‌ها در تقاطعات غیر هم سطح شهری می‌باشد.
به اشتراک بگذارید:
چکیده مقاله: هدف اصلی این مطالعه، شناسایی نقاط حادثه خیز و نوع تصادفات غالب وهمچنین میزان وشدت آن‌ها در تقاطعات غیر هم سطح شهری می‌باشد. ارزیابی تصادفات غالب براساس اطلاعات تصادفات مربوط به 10 تقاطع غیرهمسطح که طی 3 سال متمادی در ایالت ویرجینای آمریکا رخ داده صورت گرفته است. رتبه بندی سطح ایمنی تقاطعات غیرهمسطح به کمک روش تحلیل سلسله مراتبی (ahp) براساس نظر کارشناسان ذی¬صلاح و خبره انجام گرفت. در تحلیل نتایج از تحقیقات صورت گرفته در ایالات متحده با استفاده از بانک اطلاعاتی tris و بررسی‌های انجام گرفته در ایران در حوزه ایمنی تقاطعات غیرهمسطح ودرارزیابی اقتصادی هزینه¬های تصادفات خسارتی و جرحی و فوتی، از آمار ارائه شده توسط شورای ایمنی آمریکا استفاده شده است. این نتیجه حاصل شد که درتبادل شبدری سهم عمده‌ای از تصادفات مربوط به رمپ‌های ورودی و خروجی ونواحی ضربدری می¬باشد وبیش از 50 درصد تصادفات در تبادلات نیمه شبدری و تک نقطه‌ای در محل تقاطع دو جاده رخ می‌دهد. همچنین تصادف جلو به عقب شایع‌ترین نوع تصادف در تبادلات محسوب می‌شودودرچهارتبادل تفاوت چشمگیری بین درصد وقوع آن نیست. ضمن اینکه از نظر متخصصین و مهندسین راه، تبادل جهتی بعنوان ایمن‌ترین تبادل انتخاب شد. دلیل آن را می‌توان مجزا بودن راه‌های عبوروسایل نقلیه وعدم وجود نواحی ضربدری و تقاطع بیان کرد. کلیدواژگان: تقاطع غیر هم¬سطح، تصادفات غالب، تحلیل سلسله مراتبی، نقاط حادثه خیز، ایمنینویسندگان: پیمان میرزابابایی, حسن زیاری, احسان ایازی, رضوان باباگلیفصلنامه راهور - شماره 30, دوره اول، تابستان 1394.برای مشاهده کامل مقاله روی فایل مقابل کلیک کنید.
مسئولیت صحت محتوای اخبار بر عهده خبرگزاری منبع و منتشر کننده آن است و خبروان صرفا این خبر را بازنشر داده است.
اخبار مشابه

خط های خبری

پربازدیدترین اخبار

مهمترین اخبار