۱۵:۳۱
منبع: انتخاب
دسته:
کد خبر: 16390765
در وعده سحری چه غذاهایی بخوریم؟
در وعده سحری چه غذاهایی بخوریم؟
یک محقق و پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه روزه داری در فصول بهار و تابستان تدابیر خاصی دارد، مصرف برخی غذاها را برای وعده سحری مناسب دانست.
به اشتراک بگذارید:
به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ روزه داری در فصول بهار و تابستان تدابیر خاصی دارد؛ با توجه به طولانی بودن روز و گرمی هوا تشنگی بیشتر از گرسنگی به روزه داران فشار وارد می‌کند. برای بررسی غذاهای مناسب برای وعده سحری با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید. غذاهای ممنوعه برای وعده سحری حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره غذاهای ممنوع برای سحری اظهار کرد: روزه داران باید از مصرف غذاهایی که موجب تشنگی می‌شوند مانند مواد غذایی چرب، پرحجم، سرخ شده، فست فودها مانند سوسیس و کالباس، انواع سس‌ها، ادویه جات تند مانند فلفل، دارچین و زنجبیل پرهیز همچنین این افراد باید از غذاهای سبک، مغذی و کم‌حجم در وعده سحری استفاده کنند. وی بیان کرد: غذای سحری باید مانند یک صبحانه کامل باشد؛ غلات سبوس‌دار، میوه و سبزیجات آبدار، سیب زمینی، برنج به مقدار کم (10 تا 15 قاشق غذاخوری)، خرما، توت سفید، شاتوت، خیار، گوجه فرنگی، کرفس و کدو سبز از جمله مواد غذایی مناسب برای وعده سحری هستند. عظمایی با اشاره به اهمیت مصرف مواد پروتئینی در وعده سحر گفت: روزه‌داران باید از مواد پروتئینی مانند تخم‌مرغ آب‌پز عسلی، مغز بادام و چهارمغز (گردو، بادام، فندوق و پسته) در وعده سحر استفاده کنند. نوشیدنی‌های مناسب برای وعده سحری این محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره نوشیدنی‌های مناسب برای وعده سحری تأکید کرد: شربت‌های سنکجبین، لیموترش تازه با عسل، خاکشیر، تخم شربتی به همراه گلاب، عرق بیدمشک و عسل از جمله نوشیدنی‌های مناسب برای وعده سحری محسوب می‌شوند؛ روزه‌داران باید از مصرف قهوه و چای پر رنگ به مقدار زیاد در وعده‌های سحری و افطاری پرهیز کنند. سیب زمینی آب‌پز با تخم‌مرغ غذایی مناسب برای وعده سحری وی درباره مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در سیب زمینی آب‌پز با تخم‌مرغ تصریح کرد: این غذا حاوی ویتامین‌های a، e، اسید چرب امگا 3، کلسیم، منیزیم، روی، پتاسیم، فسفر و پروتئین بالا است. عظمایی درباره خواص سیب زمینی آب‌پز با تخم‌مرغ اظهار کرد: این غذا انرژی زیادی تولید می‌کند و برای افراد لاغر و ورزشکاران روزه‌دار بسیار مفید است. وی یادآور شد: سیب زمینی آب‌پز با تخم مرغ نقش موثری در سلامت و تقویت عمومی بدن، استخوان‌ها، مو و حافظه دارد. مواد لازم برای تهیه سیب‌زمینی آب‌پز با تخم مرغ (پنج نفر) تخم مرغ آب‌پز عسلی پنج عددسیب زمینی متوسط پنج عددکره محلی به مقدار لازمنان سنگک سبوس‌دار به مقدار لازمنمک به مقدار خیلی کمطرز تهیه سیب‌زمینی آب‌پز با تخم مرغ -نخست سیب زمینی‌ها را بگذارید تا آب‌پز شوند. -تخم مرغ‌ها را هم حدود 10 تا 12 دقیقه بجوشانید تا سفیده آنها پخته و زرده تخم مرغ‌ها عسلی شوند. -پس از پختن تخم مرغ‌ها و سیب زمینی‌ها آنها را پوست بکنید سپس کره محلی و مقدار خیلی کمی نمک را به تخم مرغ‌ها و سیب زمینی‌ها اضافه کنید؛ همه مواد را بکوبید. -سیب زمینی آب‌پز با تخم مرغ را همراه با نان سنگک سبوس‌دار میل کنید. انتهای پیام/پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (entekhab.ir): به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ روزه داری در فصول بهار و تابستان تدابیر خاصی دارد؛ با توجه به طولانی بودن روز و گرمی هوا تشنگی بیشتر از گرسنگی به روزه داران فشار وارد می‌کند. برای بررسی غذاهای مناسب برای وعده سحری با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید. غذاهای ممنوعه برای وعده سحری حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره غذاهای ممنوع برای سحری اظهار کرد: روزه داران باید از مصرف غذاهایی که موجب تشنگی می‌شوند مانند مواد غذایی چرب، پرحجم، سرخ شده، فست فودها مانند سوسیس و کالباس، انواع سس‌ها، ادویه جات تند مانند فلفل، دارچین و زنجبیل پرهیز همچنین این افراد باید از غذاهای سبک، مغذی و کم‌حجم در وعده سحری استفاده کنند. وی بیان کرد: غذای سحری باید مانند یک صبحانه کامل باشد؛ غلات سبوس‌دار، میوه و سبزیجات آبدار، سیب زمینی، برنج به مقدار کم (10 تا 15 قاشق غذاخوری)، خرما، توت سفید، شاتوت، خیار، گوجه فرنگی، کرفس و کدو سبز از جمله مواد غذایی مناسب برای وعده سحری هستند. عظمایی با اشاره به اهمیت مصرف مواد پروتئینی در وعده سحر گفت: روزه‌داران باید از مواد پروتئینی مانند تخم‌مرغ آب‌پز عسلی، مغز بادام و چهارمغز (گردو، بادام، فندوق و پسته) در وعده سحر استفاده کنند. نوشیدنی‌های مناسب برای وعده سحری این محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره نوشیدنی‌های مناسب برای وعده سحری تأکید کرد: شربت‌های سنکجبین، لیموترش تازه با عسل، خاکشیر، تخم شربتی به همراه گلاب، عرق بیدمشک و عسل از جمله نوشیدنی‌های مناسب برای وعده سحری محسوب می‌شوند؛ روزه‌داران باید از مصرف قهوه و چای پر رنگ به مقدار زیاد در وعده‌های سحری و افطاری پرهیز کنند. سیب زمینی آب‌پز با تخم‌مرغ غذایی مناسب برای وعده سحری وی درباره مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در سیب زمینی آب‌پز با تخم‌مرغ تصریح کرد: این غذا حاوی ویتامین‌های a، e، اسید چرب امگا 3، کلسیم، منیزیم، روی، پتاسیم، فسفر و پروتئین بالا است. عظمایی درباره خواص سیب زمینی آب‌پز با تخم‌مرغ اظهار کرد: این غذا انرژی زیادی تولید می‌کند و برای افراد لاغر و ورزشکاران روزه‌دار بسیار مفید است. وی یادآور شد: سیب زمینی آب‌پز با تخم مرغ نقش موثری در سلامت و تقویت عمومی بدن، استخوان‌ها، مو و حافظه دارد. مواد لازم برای تهیه سیب‌زمینی آب‌پز با تخم مرغ (پنج نفر) تخم مرغ آب‌پز عسلی پنج عددسیب زمینی متوسط پنج عددکره محلی به مقدار لازمنان سنگک سبوس‌دار به مقدار لازمنمک به مقدار خیلی کمطرز تهیه سیب‌زمینی آب‌پز با تخم مرغ -نخست سیب زمینی‌ها را بگذارید تا آب‌پز شوند. -تخم مرغ‌ها را هم حدود 10 تا 12 دقیقه بجوشانید تا سفیده آنها پخته و زرده تخم مرغ‌ها عسلی شوند. -پس از پختن تخم مرغ‌ها و سیب زمینی‌ها آنها را پوست بکنید سپس کره محلی و مقدار خیلی کمی نمک را به تخم مرغ‌ها و سیب زمینی‌ها اضافه کنید؛ همه مواد را بکوبید. -سیب زمینی آب‌پز با تخم مرغ را همراه با نان سنگک سبوس‌دار میل کنید. انتهای پیام/
مسئولیت صحت محتوای اخبار بر عهده خبرگزاری منبع و منتشر کننده آن است و خبروان صرفا این خبر را بازنشر داده است.
اخبار مشابه

خط های خبری

پربازدیدترین اخبار

مهمترین اخبار