۰۹:۵۰
منبع: تسنیم
دسته: استان ها
کد خبر: 17544699
ادارات ثبت اسناد استان گلستان به آرشیو الکترونیکی مجهز می‌شود
ادارات ثبت اسناد استان گلستان به آرشیو الکترونیکی مجهز می‌شود
مدیرکل ثبت اسناد و املاک گلستان گفت: ادارات ثبت اسناد گلستان به آرشیو الکترونیکی مجهز خواهند شد که در حال حاضر این اقدام در مرکز استان انجام شده است.
به اشتراک بگذارید:
به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس, عباسعلی زارع در بازدید از اداره ثبت و اسناد و املاک شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: در حال حاضر در ثبت اسناد گنبدکاووس کار آرشیو کردن اسناد به صورت الکترونیکی آغاز شده و همکاران در شرایط بسیار سخت در حال انجام کار هستند. وی با اشاره به تبدیل یک سند به اسناد فراوان بر اثر آپارتمان‌سازی افزود: در جامعه امروزی یک سند هزار متری در گذشته تبدیل به 50, 60 سند به صورت واحدهای ساختمانی می‌شود و این نگهداری اسناد را در فضای فیزیکی بسیار دشوار می‌کند. مدیر کل ثبت اسناد و املاک گلستان تصریح کرد: یکی از حوزه‌های حساس و دارای ارباب رجوع فراوان, حوزه اجرایی, ثبت اسناد می‌باشد که به مانند یک شبه قضایی می‌ماند و این حوزه خدمات ثبت اسناد را به مردم افزایش داده و حجم کار را وسیع کرده است. زارع تاکید کرد: علاوه بر اسناد لازم اجرا, قبوض آب, برق و گاز و اسناد ملی که سابق در محاکم قضایی رسیدگی می‌شد در حوزه اجرایی انجام می‌شود. وی یادآور شد: به صورت طبیعی حوزه ثبت اسناد دارای یک حوزه پر ارباب رجوع است و گنبدکاووس یک شهر پرحجم کاری است و با توجه به مراجعه مکرر ارباب رجوع در حوزه اجرایی, بنا داریم این حوزه را از اداره ثبت و اسناد گنبدکاووس مستقل کنیم. مدیر کل ثبت اسناد و املاک گلستان گفت: برای این کار باید زیرساخت‌های لازم انجام شود و از فرماندار ویژه درخواست داریم تا فضای فیزیکی مناسبی برای استقلال این حوزه در اختیار ما قرار دهد. وی اظهار کرد: با توجه به گستردگی حجم کاری در شهرستان گنبدکاووس, اداره ثبت اسناد و املاک گنبدکاووس به 2 ناحیه تقسیم بندی خواهد شد. زارع با اشاره بر اداره ثبت اسناد به عنوان دومین دستگاه درآمدزای استان تصریح کرد: با اینکه اداره کل ثبت اسناد و املاک گلستان, دومین دستگاه درآمدزای استان است, اما 8 درصد از این درآمد مستقیما به حساب شهرداری, 42 درصد به حساب هلال احمر و بقیه آن به حساب دولت می‌رود و عملا اداره درآمدی برای هزینه کردن ندارد. عبدالقدیر کریمی, معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس هم در این بازدید اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر, مکان و فضای فیزیکی مناسبی برای مستقل شدن, حوزه اجرایی اداره ثبت و اسناد در شهرستان وجود ندارد و ما عملا از برخی فضاهای فیزیکی برای چند خدمت به مردم استفاده می‌کنیم. وی افزود: در حوزه توزیع اعتبارات تملک دارایی, برای استقلال این حوزه تدابیر لازم اندیشیده خواهد شد و امید داریم تا شرایطی ایجاد شود تا هم همکاران این حوزه و هم مردم بتوانند در فضایی مناسب به ارائه خدمات و دریافت آن بپردازند. معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به تعامل, وحدت و همدلی مسئولان, ائمه جمعه و دستگاه قضایی با یکدیگر تصریح کرد: مسئولان در یک فضای همدلی با تعامل در شهرستان گنبدکاووس به ارائه خدمات می‌پردازند و ما این آمادگی را داریم تا بتوانیم به حوزه ثبت و اسناد در ارائه خدمات بهتر کمک کنیم. انتهای پیام/ زr41471/p41362/s6, 70/ct11
مسئولیت صحت محتوای اخبار بر عهده خبرگزاری منبع و منتشر کننده آن است و خبروان صرفا این خبر را بازنشر داده است.
اخبار مشابه

خط های خبری

پربازدیدترین اخبار

مهمترین اخبار