۱۲:۲۴
دسته:
کد خبر: 17572970
در ارتباط مردم و شورا اشکال وجود دارد
در ارتباط مردم و شورا اشکال وجود دارد
علی اعطا، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با تعیین ساز و کارهایی برای تقویت ارتباط مردم با شورا گفتگویی با روزنامه همشهری داشته است. در ادامه این مشروح این گفتگو را می‌خوانید.
به اشتراک بگذارید:
درحالی‌که پیرمردی با بقچه زیربغل سعی دارد حراست را مجاب کند تا دیداری با آقای رئیس داشته باشد، خانمی دیگر در کنار او، مشغول گرفتن مجوز ورود به طبقات ساختمان است؛ او قبض عوارضی در دست دارد و به نگهبان می‌گوید: «من سرپرست خانواده هستم. مغازه کوچکی داریم که عوارض سالانه‌اش را خیلی زیاد صادر کرده‌اند. بگذارید با کمیسیون معماری و شهرسازی صحبت کنم تا اگر راهی دارد آنها به شهرداری منطقه بگویند که من واقعا در توانم نیست این مبلغ را بپردازم.» اینها تصویری است که همین چند روز پیش و پس از پایان جلسه شورای شهر تهران رقم خورد؛ فقط در پایان یک جلسه. ساختمان شورای شهر تهران در خیابان بهشت اما هر روزه شاهد حضور تعداد زیادی از این دست شهروندانی است که برای رفع مشکلات خود یا محله‌شان خواستار دیدار حضوری با اعضای شورا هستند. ناگفته نماند در میان آنها افرادی هم دیده می‌شوند که ایده‌هایی جذاب به همراه دارند. مثل کارشناس ارشد محیط‌زیست که ماه قبل همراه با پروپزالی به شورای شهر آمده بود و دنبال راهی برای ارائه ایده‌اش می‌گشت. او به خبرنگار همشهری گفت: «طرحی دارم که با کمک شورا و شهرداری نه تنها می‌تواند دانش‌آموزان را با نحوه پرورش گیاهان در منزل آشنا کند بلکه بدون کمترین هزینه، تأثیری بزرگ در آموزش حفظ محیط زیست دارد. اما هنوز نمی‌دانم باید به کجا بروم و چه کنم. ای کاش راهی وجود داشت» و البته بعضی‌ها هم هستند که انگار اشتباهی به بهشت آمده‌اند و باید مرثیه‌شان را جایی دیگر می‌خواندند؛ مثل آقایی که از قطعی برق پی در پی کارگاهش شکایت دارد یا همان پیرمرد بقچه بغل که دنبال کار برای پسرش بود. به هر ترتیب موضوع این است که بسیاری از شهروندان هنوز راه ارتباط با نمایندگان منتخب خود در شورا را نمی‌دانند؛ البته که حق هم دارند زیرا اساساً راه و سیستم مشخص برای این منظور وجود ندارد. آنطور که علی اعطا، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران می‌گوید: ارتباط مردم با اعضای شورای شهر یا در بازدید از پروژه‌ها رقم می‌خورد یا هنگام حضور در شهرداری‌های مناطق؛ یعنی به نوعی پل ارتباطی شهروندان با مجموعه شورا کامل نیست تا افراد بتوانند درخواست‌ها، پیشنهادها و نظرات خود را در جایی ثبت کنند و سپس سیستمی به‌دست فرد، کمیسیون یا کمیته مربوطه برسد. او ارتباط فعلی را شخص‌محور می‌نامد و می‌گوید: «به واقع مردم می‌توانند ارتباط بهتری با مدیریت شهری داشته باشند و حتما نظرات‌شان برای انجام کارها مهم است.» به همین منظور با اعطا در این رابطه گفت‌وگو کرده‌ایم که ماحصل آن‌را در ادامه می‌خوانید.
مسئولیت صحت محتوای اخبار بر عهده خبرگزاری منبع و منتشر کننده آن است و خبروان صرفا این خبر را بازنشر داده است.
اخبار مشابه

خط های خبری

پربازدیدترین اخبار

مهمترین اخبار