۱۹:۵۵
منبع: ایرنا
دسته: اجتماعی-اقتصادی
کد خبر: 17745551
نبود روابط عمومی فعال و پیشرو آسیب جدی است
نبود روابط عمومی فعال و پیشرو آسیب جدی است
یزد - ایرنا- رئیس روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد در یادداشتی نوشت: بی تردید به دنبال هر برنامه ریزی و تصمیم سازی کلان در حوزه اقتصادی و اجتماعی، توجه به افکار عمومی، اعتماد سازی و اطلاع رسانی صحیح و سریع اهمیت مضاعفی دارد و نبود روابط عمومی فعال آسیب جدی است.
به اشتراک بگذارید:
ادامه یادداشت مسعود طوفان که روز پنجشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، به این شرح است: تجربه انتخاب اولین سخنگوی لایحه بودجه 97 و نیز شکل گیری امواج بی سابقه اجتماعی و رسانه‌ای در جریان تصویب برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نشان داد دشواری همراه ساختن افکار عمومی با اهداف مورد نظر کمتر از دقت و حساسیت در تهیه محتوای برنامه‌ها نیست و بی توجهی به برقراری یک نظام ارتباطی صحیح با ذینفعان می‌تواند پذیرش عمومی و موفقیت هر برنامه‌ای را تحت تاثیر قرار دهد. با توجه به تحول در نقش رسانه‌ها علی الخصوص رسانه‌های نوظهور و تغییر مدل‌های ارتباطی از عمودی به افقی و تعاملی، پیوند مدیریت راهبردی در موفقیت برنامه‌های توسعه با تولید موافقت در افکار عمومی بیش از پیش آشکار شده است. این در حالی است که فقدان یک نظام ارتباطی و رسانه‌ای برای تبیین برنامه‌های توسعه و پروژه‌ها و طرح‌های ملی و فراگیر از آسیب‌های جدی برای تغییر نگرش‌های اجتماعی و همگرایی در این حوزه است. واقعیت این است که در سال‌های گذشته تصویر ناخوشایندی در ذهن مردم از رکود، تورم، رشد منفی اقتصادی، نرخ بیکاری، افزایش شکاف طبقاتی و جرایم اقتصادی شکل گرفته است که نشان می‌دهد اگر روند توسعه نامطلوب باشد نه تنها روندهای اجتماعی و اقتصادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد بلکه منجر به زایل شدن امید و مخدوش شدن روحیه و تصویر امیدواری مردم از آینده و بروز اغتشاشات اجتماعی خواهد شد. در شرایط پیچیده و حساس کنونی که کشور در معرض خصومت‌های اقتصادی و اجتماعی قرار گرفته و ارایه تصاویر مخدوش و در برخی رسانه‌ها به یک حرکت هدفمند مبدل شده، شایسته است مرکز روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور و استانها با اجرای فعالیتهای مدیریتی و تعیین کننده نقش اساسی خود را در اطلاع رسانی مناسب و به موقع در حوزه هایی نظیر برنامه‌های ضد تحریمی، وضعیت بودجه و طرح‌های ملی و فراگیر، اسناد توسعه و آمایش و برنامه‌های اشتغال زایی و پیوند آن با منافع جمعی و تحقق اهداف و ماموریت‌های خطیر این سازمان و دولت خدمتگزار ایفا کند. خوشبختانه با ارتقای مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و بین الملل در سازمان برنامه و بودجه کشور، این جایگاه که مدتی با غفلت مواجهه شده بوده ترمیم شد و بستر مناسب برای تحول در این حوزه فراهم شده است. افزایش کمی و کیفی دامنه ارتباطات، بالارفتن شفافیت و نیز استفاده هدفمند از فناوری‌های جدید ارتباطی از جمله این تحولات محسوب می‌شود که نمود و بروز این امر را در اتصال مجدد بدنه تخصصی سازمان با رسانه‌ها و افزایش سرعت و کیفیت پاسخگویی و اطلاع رسانی‌ها شاهد هستیم. اما اینک آنچه بیش از پیش در این برهه حساس ضروری است تلاش روابط عمومی برای شفاف سازی، استفاده صحیح از رسانه‌ها، برقراری ارتباط دوسویه و صادقانه میان آحاد مردم، کارگزاران و مدیران و نیز ایجاد فضای همدلی و تفاهم ملی است1968/ 2047/
مسئولیت صحت محتوای اخبار بر عهده خبرگزاری منبع و منتشر کننده آن است و خبروان صرفا این خبر را بازنشر داده است.
اخبار مشابه

خط های خبری

پربازدیدترین اخبار

مهمترین اخبار