۱۵:۲۳
دسته: بهداشت و سلامت
کد خبر: 17754953
ارتباط کاهش وزن با ریزش مو
ارتباط کاهش وزن با ریزش مو
کاهش وزن یکی از عواملی است که می‌تواند بر سلامت مو تاثیرگذار باشد و اگر به سرعت وزن خود را کاهش دهید، احتمال ریزش مو افزایش می‌یابد. اگر تغییرات چشمگیری در رژیم غذایی خود ایجاد کرده و میزان کالری‌های دریافتی روزانه خود را به شدت کاهش دهید، تجربه نازک شدن و ریزش مو دور از انتظار نیست. این شرایط به ویژه در افراد مبتلا به بی‌اشتهایی عصبی شایع است. اگر مواد مغذی مورد نیاز بدن را به میزان کافی مصرف نکنید، برخی مکانیزم‌های دفاعی بدن وارد عمل خواهند شد […]
به اشتراک بگذارید:
کاهش وزن یکی از عواملی است که می‌تواند بر سلامت مو تاثیرگذار باشد و اگر به سرعت وزن خود را کاهش دهید، احتمال ریزش مو افزایش می‌یابد. اگر تغییرات چشمگیری در رژیم غذایی خود ایجاد کرده و میزان کالری‌های دریافتی روزانه خود را به شدت کاهش دهید، تجربه نازک شدن و ریزش مو دور از انتظار نیست. این شرایط به ویژه در افراد مبتلا به بی‌اشتهایی عصبی شایع است. اگر مواد مغذی مورد نیاز بدن را به میزان کافی مصرف نکنید، برخی مکانیزم‌های دفاعی بدن وارد عمل خواهند شد و تغذیه اندام‌ها و بخش‌های مهم بدن با این مواد مغذی را در دستور کار قرار می‌دهند. فولیکول‌های مو بین این بخش‌ها قرار ندارند و از این رو مواد مغذی ضروری مورد نیاز برای حفظ سلامت مو را دریافت نمی‌کنند. بیشتر افراد به طور کلی پس از گذشت شش تا نه ماه از کاهش وزن، رشد عادی موی خود را تجربه می‌کنند. فولیکول‌های مو به بیش از شش ماه زمان نیاز دارند تا از فاز خاموشی وارد فاز رشد فعال شوند. با این وجود، گاهی اوقات ممکن است به مدت زمان بیشتری نیاز باشد و برخی افراد نیز دیگر هیچگاه موهای از دست رفته خود را بازنمی‌یابند. غلات کامل، میوه‌جات و سبزیجات باید جایگاه ثابتی در رژیم غذایی شما داشته باشند. میوه‌جات و سبزیجات سرشار از ویتامین‌های a، c، و e و روی هستند که عواملی مهم برای رشد مو محسوب می‌شوند؛ در شرایطی که غلات کامل سرشار از آهن هستند که میزان ناکافی آن به کم‌خونی (آنمی) منجر می‌شود. کم‌خونی نیز یکی از دلایل اصلی ریزش مو است. code
مسئولیت صحت محتوای اخبار بر عهده خبرگزاری منبع و منتشر کننده آن است و خبروان صرفا این خبر را بازنشر داده است.
اخبار مشابه

خط های خبری

پربازدیدترین اخبار

مهمترین اخبار