۰۱:۴۶
دسته: فرهنگی-اجتماعی
کد خبر: 18295918
خبر
خبر
به اشتراک بگذارید:
خرس قهوه‌ای با هفت گلوله از پا در آمدیک قلاده خرس قهوه‌ای با اصابت 7 گلوله تفنگ شکاری در روستای کوهستانی و جنگلی «حسن دیومانی» تالش از پای در آمد. شادکام، رییس اداره حفاظت محیط زیست تالش در این باره گفت: اهالی روستا لاشه این خرس را که از ناحیه سینه وپشت مورد اصابت گلوله قرار گرفته در میان درختچه‌ها پیدا کردند و به اداره محیط زیست اطلاع دادند. به گفته شادکام این خرس قهوه‌ای نر و 9 ساله بود و تحقیقات برای دستگیری شکارچی و یا شکارچیان متخلف ادامه دارد. ایلنامشاهده یک یوزپلنگ آسیاییگروه اجتماعی| یک عکاس دوستدار طبیعت حین عکاسی در پارک ملی توران موفق شد از یک قلاده یوزپلنگ آسیایی عکاسی کند. عباسعلی دامنگیر، مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان با اعلام این خبر گفت: محمد سلامی، یکی از عکاسان علاقه‌مند حوزه طبیعت توانست از گونه در حال انقراض یوزپلنگ آسیایی در زمان اختفاء در کومه، عکس‌برداری کند. به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان سمنان، دامنگیر افزود: قابلیت مهمی که برای پارک ملی توران در راستای حفاظت از یوزپلنگ آسیایی به وجود آمده این است که علاوه بر جوامع بومی و محلی، طبیعت دوستان و عکاسان طبیعت نیز می‌توانند در یک پایش در داخل منطقه و با خوش‌شانسی از گونه مهم حیات وحش عکاسی کنند. امسال در پنج مورد تصویربرداری، 14 قلاده یوزپلنگ مشاهده و ثبت شده است. لایحه وزارت کشور کارآمدی تاکسی‌های آنلاین را هدف گرفتهاتحادیه کشوری کسب وکارهای مجازی مخالفت صریح خود را با لایحه وزارت کشور برای بردن تاکسی‌های آنلاین زیر نظر شهرداری و تاکسیرانی اعلام کرد. در نشست این اتحادیه که با حضور دو برند معتبر تاکسی‌آنلاین برگزار شد اعلام شد تاکسی‌های آنلاین پذیرای نظارت بیشتر بر فعالیت‌شان هستند، اما نباید زیرنظر شهرداری‌ها با یک سیستم سنتی که تجربه موفقی در این زمینه نداشته است، فعالیت کنند. مدیران اسنپ و تپسی عقیده دارند که این لایحه، با هزینه‌هایی که به تاکسی‌های آنلاین تحمیل می‌کند می‌تواند باعث ایجاد اختلال جدی در کار آنها شود. میلاد منشی‌پور، مدیرعامل تپسی می‌گوید در صورت تصویب این لایحه، کل ماهیت تاکسی‌های آنلاین تهدید می‌شود. در همه شهرهایی که تپسی تاکنون فعالیت خود را آغاز کرده (به جز تهران)، یا پلمب شده‌اند یا در معرض پلمب شدن قرار گرفته‌اند. از نظر تاکسیرانی‌ها، قیمت‌هایی که تاکسی‌های آنلاین ارایه می‌دهند، «تهاجمی» است. ژوبین علاقبند، نایب‌رییس هیات‌مدیره اسنپ اما می‌گوید تاکسیرانی با پیوستن به پلتفرم‌های آنلاین می‌تواند بهره‌وری خود را افزایش داده و از تکنولوژی‌هایی که در اسنپ توسعه یافته استفاده کند: «اینجا موقعیتی برای شهرداری و تاکسیرانی‌ها وجود دارد. ما با تکنولوژی بهره‌وری ناوگان را افزایش داده‌ایم. در نتیجه هزینه سفر کاهش و درآمد راننده افزایش پیدا کرده. این کاری‌است که می‌توانیم برای تاکسیرانی هم انجام دهیم. دلیل اقبال عمومی به تاکسی‌های آنلاین این است که ما با تکنولوژی مشکلات را حل کرده‌ایم. رضا الفت‌نسب، سخنگوی اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی خبر داد که تاکنون بیشتر از 60 سرویس تاکسی آنلاین از اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی مجوز دریافت کرده‌اند که بزرگ‌ترین آنها، اسنپ و تپسی هستند. وی چهار دلیل اصلی نیز برای مخالفت با لایحه پیشنهادی اعلام کرد. او دلیل اول را در توانایی شهرداری با رویکرد سنتی برای نظارت بر تاکسی‌های آنلاین دانست و گفت: «سال‌ها تاکسی‌های زردرنگ زیرنظر شهرداری و تاکسیرانی فعالیت کردند و در نحوه بهره‌وری آنها هیچ تغییری ایجاد نشد. او افزود: «در بسیاری از شهرها، شهرداری‌ها با کمک تاکسیرانی‌ها ورود کرده و تاکسی آنلاین راه‌اندازی کرده‌اند. در هیچ کجای دنیا چنین چیزی وجود ندارد که یک رقیب، به دیگری مجوز بدهد.» علت سوم برای مخالفت با این لایحه، دخالت شهرداری و تاکسیرانی در بحث قیمت‌گذاری تاکسی‌های آنلاین عنوان شد که به نظر می‌رسد شهرداری‌ها و تاکسیرانی‌ها علاقه‌مند به انجام چنین کاری یا دست‌کم ایجاد کف قیمت برای هر سرویس هستند. علت چهارم نیز مغایرت با فرآیند تسهیل صدور مجوز و بهبود محیط کسب‌وکار کشور ذکر شد. دیجیاتو
مسئولیت صحت محتوای اخبار بر عهده خبرگزاری منبع و منتشر کننده آن است و خبروان صرفا این خبر را بازنشر داده است.
اخبار مشابه

خط های خبری

پربازدیدترین اخبار

مهمترین اخبار