۱۲:۰۱
منبع: تسنیم
دسته: استان ها
کد خبر: 18329575
81 درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد مجهز به سیستم سرمایشی است
81 درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد مجهز به سیستم سرمایشی است
مدیرعامل اتوبوسرانی مشهدمقدس گفت: 81 درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد مجهز به سیستم سرمایشی است.
به اشتراک بگذارید:
به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، سازمان اتوبوسرانی در مشهد حامل وظایف و کارکردهای گسترده‌ای است و اگر به صورت روزانه حمل و نقل درون شهری را شاهد باشیم متوجه نقش و کارکرد عمده حمل و نقل عمومی و به ویژه اتوبوسرانی می‌شویم. خطوط اتوبوسرانی در سال‌های اخیر در مشهد توسعه یافته و حجم و گستره خدمات نیز به همین نسبت افزایش داشته است. برای اطلاع از آخرین وضعیت سازمان اتوبوسرانی مشهد و خدمات آن گفت‌وگویی با حسینی پویا؛ مدیرعامل جدید اتوبوسرانی مشهد داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید: تسنیم: آخرین آمار اتوبوس‌های در حال سرویس دهی و فعال در مشهد را عنوان کنید. حسینی پویا: در حال حاضر 1810 دستگاه اتوبوس و مینی بوس فعال در خطوط اتوبوسرانی مشهد مقدس در اختیار داریم. تسنیم: چه تعداد مسافر ماهانه در مشهد به وسیله خطوط اتوبوسرانی جابجا می‌شوند؟ حسینی پویا: روزانه حدود 900 هزار نفر سفر در درون شهر مشهد توسط اتوبوس‌های سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد صورت می‌گیرد که آمار قابل ملاحظه‌ای است. تسنیم: از لحاظ تعداد اتوبوس در مشهد کمبود وجود دارد؟ اگر کمبود داریم چه تعداد برای رسیدن به حد نصاب استاندارد لازم است؟ حسینی پویا: خیر بلکه در تعدادی از خطوط شاهد آن هستیم که میزان مسافر آن به حد نصاب معمول نرسیده و در شرایط موجود ظرفیت جابجایی مسافر بیشتری نیز را دارا است. تسنیم: میانگین مدت زمان انتظار مسافران برای سوار شدن به اتوبوس چه میزان است؟ حسینی پویا: میانگین مدت زمان انتظار مسافر برای اتوبوس حدود 4 دقیقه است. تسنیم: ناوگان فرسوده اتوبوسرانی به چه تعداد اتوبوس هستند و برای خارج‌کردن این تعداد چه برنامه‌هایی در دست انجام است؟ حسینی پویا: در حال حاضر 277 دستگاه اتوبوس و 20 دستگاه مینی بوس که با نوسازی ناوگان نسبت به خروج ناوگان فرسوده اقدام می‌شود و در پایان سال 1396 تعداد 155 دستگاه اتوبوس جدید جایگزین 155 دستگاه اتوبوس فرسوده شد. تسنیم: در بازه زمانی بسیاری از شهروندان از وضعیت ظاهری و نظافت داخل اتوبوس‌ها ناراضی و گله‌مند بودند. وضعیت در حال حاضر چگونه است؟ حسینی پویا: روزانه و بصورت مستمر نظافت داخل ناوگان در پایانه‌های سازمان صورت می‌پذیرد، همچنین در صورت کثیفی بدنه، اتوبوس به باس‌واش اعزام شده و بعد از شستشو به چرخه سرویس دهی باز می‌گردد. تسنیم: آماری از میزان تخلفات رانندگان و گزارش‌های رسیده به شما و نیز رسیدگی به شکایات بفرمایید. حسینی پویا: شهروندان با مشاهده هرگونه تخلفی می‌توانند مراتب را با ذکر کد اتوبوس به همراه زمان و نوع تخلف به سامانه پیام کوتاه 30008888 یا شماره تلفنی 5 رقمی 33235 اداره بازرسی سازمان یا واحد ارتباط مردمی 137 شهرداری مشهد منعکس کنند تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری شکایات مطرح شده اقدام لازم صورت پذیرد. همچنین در راستای حقوق و تکالیف شهروندی نسبت به نصب برچسب منشور وظایف اتوبوسران و مسافر و برچسبنظارت بر عملکرد اتوبوسران نیز اقدام گردیده است. تسنیم: آخرین آمارهای اعلام شده حاکی از وجود 340 اتوبوس بدون کولر در مشهد بود. این تعداد در حال حاضر به چند رسیده است؟ حسینی پویا: در حال حاضر 81 درصد ناوگان مجهز به سیستم سرمایشی بوده و 340 دستگاه فاقد سیستم سرمایشی است. تسنیم: با توجه به گسترش شهر مشهد در جهت پوشش حاشیه شهر چه اقداماتی انجام شده است؟ حسینی پویا: سازمان اتوبوسرانی برابر قانون موظف به ارائه خدمات در محدوده شهری است؛ از گذشته چندین خط به حاشیه شهر ارائه خدمات می‌نمایند که این خطوط تداوم خدمات دارند. همچنین نسبت به نوسازی تعدادی از خطوط حاشیه شهر بمنظور رفاه حال مسافران این خطوط نیز اقدام شده است. تسنیم: تا چه زمان ما شاهد تغییرات در مسیر اتوبوس‌ها و اصلاح خطوط هستیم؟ چه زمان این اصلاحات به پایان خواهد رسید؟ حسینی پویا: از اقدامات سازمان اتوبوسرانی پویایی و منعطف‌پذیری آن متناسب با تغییرات در تقاضای سفر است. این پویایی در اجزائی نظیر مسیر خطوط، محل ایستگاه‌ها، تعداد و نوع ناوگان می‌تواند نمایان شود. در بازه‌های مختلف و به صورت مداوم عملکرد خطوط رصد شده و در صورت نیاز، تغییرات لازم اعمال خواهد شد. انجام اصلاحات در اجزاء سامانه اتوبوسرانی متناسب با شرایط و تغییرات در تقاضای سفر امری مستمر و نشانگر بررسی‌های کارشناسی می‌باشد. لازم به توضیح است به منظور حفظ آرامش ذهنی شهروندان، عموماً تغییرات جزئی سالانه و تغییرات عمده در بازه‌های حدقل پنج ساله اعمال می‌شود. تسنیم: با توجه به تعطیلی پایانه پارک ملت اکثر شهروندان دچار سردرگمی برای سوارشدن به اتوبوس، ترافیک ناشی از توقف اتوبوس‌ها و نیز انتظار طولانی شهروندان زیر نور آفتاب (سایه بانی در مبداءهای جدید خطوط اتوبوس تعبیه نشده) شده‌اند. با توجه به طولانی بودن پروژه احداث چه برنامه‌ای برای تسهیل وضعیت وجود دارید؟ حسینی پویا: جابجایی و جانمایی خطوط پایانه آزادی با استفاده از نقطه نظرات کارشناسان مرتبط در حوزه حمل و نقل و با در نظر گرفتن میل و نیاز سفر مسافرین صورت گرفته و در نهایت به چهار پایانه موقت تقسیم بندی شده است؛ اما در این خصوص قابل ذکر است که اطلاع رسانی تغییر محل پایانه آزادی از مورخ 16 خرداد 97 (10 روز پیش از جابجایی محل پایانه آزادی) از تمامی کانال‌های اطلاع‌رسانی موثر صورت پذیرفته است. همچنین با توجه به فرارسیدن تابستان و افزایش سفرهای زائران و میل به بازدید از مناطق تفرجگاهی و ییلاقات مشهد، عدم رسیدن به موقع اتوبوس را نمی‌توان ناشی از این جابجایی دانست چرا که همه روزه شاهد افزایش گره‌های ترافیکی در مسیرها به ویژه در مسیر بلوار وکیل آباد هستیم، اما سعی بر آن شده تا با استفاده از اتوبوس کمکی (در حد توان) تاخیرها تا حدودی جبران شود. تسنیم: در زمینه محل هزینه تبلیغات صورت گرفته روی اتوبوس‌ها نیز توضیح دهید. حسینی پویا: هزینه تمام شده جابجایی سفر با استفاده از اتوبوس چند برابر هزینه اخذ شده در قالب کرایه از مسافران است که سازمان اتوبوسرانی مکلف است از ظرفیت‌های اقتصادی خود به منظور جبران بخشی از هزینه تمام شده جابجایی مسافران برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد و با درآمد حاصل از تبلیغات نیز درصد کمی از این هزینه تامین می‌شود. انتهای پیام/ زr41347/p41362/s6, 1188/ct2
مسئولیت صحت محتوای اخبار بر عهده خبرگزاری منبع و منتشر کننده آن است و خبروان صرفا این خبر را بازنشر داده است.
اخبار مشابه

خط های خبری

پربازدیدترین اخبار

مهمترین اخبار