۱۴:۳۲
منبع: ایرنا
دسته: اجتماعی
کد خبر: 18334380
نوشت افزارهای خارجی به لحاظ تربیتی بار منفی دارند
نوشت افزارهای خارجی به لحاظ تربیتی بار منفی دارند
تهران -ایرنا - رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون نوشت افزارهای خارجی با کیفیت و تصاویر زیبا بازار داخلی را اشغال کرده و برخی محصولات خارجی به لحاظ فرهنگی و تربیتی بار منفی دارند اما به دلیل جذابیت مورد توجه کودکان و نوجوانان هستند.
به اشتراک بگذارید:
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین احمد مازنی روز سه شنبه در آئین افتتاحیه ششمین نمایشگاه ایران نوشت اظهار داشت: این نمایشگاه از چند بعد قابل توجه است اولین وجه آن اقتصاد فرهنگ است به این معنا که به همان اندازه که اقلام ضروری همچون نان، روغن و برنج را در سبد کالای مردم قرار می‌دهیم این حق مردم است که کالای فرهنگی همچون کتاب، فیلم، تئاتر، موسیقی و نوشت افزار برای آنها لحاظ شود. وی تامین نیازهای فرهنگی را مقدمه‌ای برای تامین نیازهای معیشتی مردم عنوان کرد و ادامه داد: فرهنگ تولید، فرهنگ مصرف و کیفیت کالای تولیدی همگی زیرمجموعه مقوله فرهنگ هستند. رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد فرهنگ یعنی اینکه فرهنگ و صنایع فرهنگی به کمک اقتصاد بیایند نه اینکه یارانه بگیر و متکی به درآمد نفت و دولت باشند، تصریح کرد: صنعت سینما، صنعت گردشگری و مانند آنها همگی می‌توانند به اقتصاد فرهنگ کمک کنند. حجت‌الاسلام و المسلمین با تاکید بر اینکه باید شان و منزلت فرهنگیان و هنرمندان رعایت شود تا بتوانند نقش آفرین باشند، اظهار داشت: بازار نوشت افزار ایرانی -اسلامی می‌تواند در اقتصاد اثرگذار باشد. وی ادامه داد: خانواده‌ای نیست که دانش‌آموز و دانشجو داشته باشد اما نیازی به قلم و دفتر نداشته باشد بر این اساس تقاضا وجود دارد و تولیدکنندگان باید به این نیاز پاسخ دهند البته به شرط آنکه کالاهای تولیدی برای مخاطبان از جذابیت کافی برخوردار باشد. حجت الاسلام و المسلمین مازنی در خصوص رابطه بین فعالیت‌های هنری، سینمایی، پویانمایی و لوازم التحریر نیز گفت: باید تصاویر نوستالژیک نوشت افزار برای بچه‌ها تداعی کننده ارزش‌های بزرگتری باشد و کودکان و نوجوانان ما افرادی همچون محمدحسین فهمیده‌ها را خوب بشناسند که لازمه رسیدن به این هدف تقویت فرهنگ خوداتکایی و خودکفایی است. مدیر عامل مجمع نوشت افزار ایرانی - اسلامی نیز در این آئین گفت: تا سال 92 حجم توجه به شخصیت‌های خارجی در لوازم التحریر و اقلام مصرفی دانش آموزان بسیار بالا بود و ما تلاش کردیم در این مدت به سمت نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی حرکت کنیم. سید سعید حسینی با بیان اینکه تا آن زمان بر اساس نظرسنجی‌ها 10 شخصیت محبوب دانش‌آموزان ایرانی، آمریکایی بودند، افزود: حجم بازار لوازم التحریر در کشور 4 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که بخش زیادی از آن به تولیدکنندگان خارجی اختصاص دارد اما اگر این بازار در دست تولیدکنندگان داخلی باشد، 50 هزار شغل ایجاد می‌شود. وی یادآورشد: کاراکترها در حوزه کودک و نوجوان در 16 حوزه مانند لوازم التحریر و لوازم اتاق خواب نقش‌آفرین هستند که عمده کاراکترها غیر بومی و متعارض با نظام اسلامی است. مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی یادآورشد: تاکنون 100 تولید کننده برای نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی پای کار آمده‌اند و امسال بیش از یک هزار محصول جدید در نمایشگاه داریم و باید شرایطی فراهم کنیم تا با همکاری وزارت آموزش و پرورش در یک ماه آینده در 700 نقطه آموزشی و چند هزار فروشگاه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی عرضه کنیم. ششمین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی - اسلامی با عنوان ایران نوشت رسما از امروز 23 مردادماه فعالیت خود را آغاز کرد و تادوم شهریورماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دایر است. علمی**1883**1440
مسئولیت صحت محتوای اخبار بر عهده خبرگزاری منبع و منتشر کننده آن است و خبروان صرفا این خبر را بازنشر داده است.
اخبار مشابه

خط های خبری

پربازدیدترین اخبار

مهمترین اخبار