۰۷:۵۹
منبع: مهر
دسته:
کد خبر: 19780089
تاثیر مصرف ماهی و گوشت بوقلمون در کاهش استرس
تاثیر مصرف ماهی و گوشت بوقلمون در کاهش استرس
بعد از یک روز پراسترس می‌توانید به طور طبیعی و با تغذیه سالم، سرحال بیایید.
به اشتراک بگذارید:
به گزارش خبرنگار مهر، برخی مواد خوراکی دارای مواد مغذی هستند که به لحاظ علمی ثابت شده است انرژی زا بوده، میزان کورتیزول را کاهش داده و سروتونین را افزایش می‌دهند. در ادامه به 5 ماده خوراکی مقابله کننده با استرس اشاره می‌شود. گیاهان پربرگ به رنگ سبز تیرهبه گفته محققان، سبزیجات برگ سبز نظیر اسفناج حاوی فولات هستند که موجب تولید دوپامین، ماده شیمیایی در مغز که لذت و خوشی ایجاد می‌کند، می‌شود و به حفظ آرامش کمک می‌کند. بوقلمونتریپتوفان، اسیدآمینه موجود در گوشت بوقلمون است که سروتونین تولید می‌کند. در عوض این ماده شیمیایی موجب تنظیم گرسنگی، شادی و آرامش می‌شود. مطالعه سال 2006 نشان می‌دهد افرادی که 1 گرم تریپتوفان سه بار در روز مصرف کردند شاهد تغییر در خلق و خوی شان بودند و کمتر رفتار تهاجمی در مقایسه با گروه دارونما داشتند. ماهی چربغذاهای دریایی نظیر ماهی تن، سالمون و قزل آلا مملو از اسیدهای چرب امگا-3 هستند که نه تنها موجب کاهش التهاب می‌شوند بلکه اضطراب را نیز کاهش می‌دهند. مطالعه سال 2011 نشان می‌دهد مصرف روزانه مکمل‌های امگا-3 موجب کاهش اضطراب تا 20 درصد می‌شود. غلات کاملکربوهیدرات‌ها موجب تحریک به تولید سروتونین می‌شوند که دقیقا کاری مشابه با داروهای ضدافسردگی انجام می‌دهند و به طورطبیعی رفتارهای اخلاقی را تنظیم می‌کنند. از اینرو مصرف نان‌های تهیه شده با غلات کامل و نان حو بهترین گزینه است. شکلات تلخشکلات تلخ موجب کاهش هورمون استرس شده و آنتی اکسیدان‌ها به شل شدن عروق خونی کمک کرده، فشارخون را کاهش داده و موجب بهبود جریان خون می‌شوند.
مسئولیت صحت محتوای اخبار بر عهده خبرگزاری منبع و منتشر کننده آن است و خبروان صرفا این خبر را بازنشر داده است.
اخبار مشابه

خط های خبری

پربازدیدترین اخبار

مهمترین اخبار