۱۴:۱۱
منبع: فارس
دسته:
کد خبر: 22177503
10 نکته ساده برای تجربه یک خواب راحت در «هواپیما»
10 نکته ساده برای تجربه یک خواب راحت در «هواپیما»
به اشتراک بگذارید:
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، اگر از کسانی باشید که زیاد با هواپیما سفر می‌کنند، حتماً بی‌خوابی و خستگی بعد از پرواز را تجربه کرده‌اید؛ چرا که حین پرواز نتوانستید بخوابید. این مشکل خیلی از افراد است. حتی در سفرهایی که با وسایل نقلیه دیگر هم انجام می‌شود، خوب خوابیدن یکی از معضلات اساسی است. این موضوع در سفرهای طولانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. اگر خوب خوابیدن در سفر برای شما هم مهم است، در ادامه با 10 نکته ساده برای کسب یک تجربه خوب خواب در سفر با ما همراه باشید. 1- پروازهای شبانه را انتخاب کنیداگر مسیری طولانی را برای سفر در پیش دارید، بهتر است پروازهای شبانه را انتخاب کنید که به red-eye معروف هستند. در این پروازها طول شب را در پرواز سپری می‌کنید و می‌توانید بدون بر هم خوردن ساعت خوابتان در هواپیما بخوابید و صبح با رسیدن به مقصد بیدار شوید. یک راه برای پیدا کردن پروازهای نیمه شب، استفاده از موتور جستجوهای تخصصی بلیط هواپیماست. در حال حاضر موتور جستجوی بلیط هواپیما و هتل ویگو با آدرس wego.ir/flights یکی از بهترین گزینه‌ها در ایران است. با این ابزار ضمن اینکه می‌توانید بین چندین آژانس و هواپیمایی مقایسه انجام دهید، امکان فیلتر کردن پروازهای نیمه شب یا بدون توقف را هم دارید. 2- صندلی درست را انتخاب کنیدانتخاب صندلی اولین نکته‌ای است که هنگام خرید بلیط هواپیما باید به آن دقت کنید. اگر به صورت اینترنتی بلیط خود را خریداری کنید، گاهی بدون هزینه و گاهی با پرداخت هزینه‌ای اندک می‌توانید صندلی مورد نظرتان را انتخاب کنید. در غیر این صورت، زمانی که در فرودگاه برای گرفتن کارت پرواز به کانتر هواپیمایی مراجعه می‌کنید می‌توانید از متصدی درخواست کنید تا صندلی مورد نظرتان را به شما اختصاص دهد. در هواپیما بهتر است صندلی خود را کنار پنجره انتخاب کنید. در این حالت هم می‌توانید از پنجره زیبایی‌های بیرون را نگاه کنید هم اگر موقع خوابیدن می‌توانید سر خود را به دیواره هواپیما تکیه دهید. اگر صندلی‌های کنار پنجره پر شدند، در ردیف وسط بهتر است صندلی‌های کناری را انتخاب کنید. در این حالت اگر نیاز به سرویس بهداشتی داشته باشید یا اینکه بخواهید قدم بزنید، به راحتی از ردیف خارج می‌شوید. همچنین فضای جلوی پای شما بازتر است. در کل هواپیما، صندلی‌هایی که روی بال قرار می‌گیرند کمترین لرزش را دارند. 3- پرواز مستقیم یا مستقیم‌ترین پرواز را انتخاب کنید! مزایای پروازهای مستقیم بر کسی پوشیده نیست. در یک پرواز مستقیم شما تا رسیدن به مقصد نیاز نیست پرواز را ترک کنید؛ ضمن اینکه مجموع مدت پرواز کمتر از پروازهای غیرمستقیم است. اما گاهی این پروازها به طور قابل ملاحظه‌ای گرانتر هستند. مزیت پرواز مستقیم برای خوابیدن شما این است که در میانه خواب شما را بیدار نمی‌کنند تا هواپیما را ترک کنید و به سالن ترانزیت بروید تا زمان حرکت پرواز بعدی فرا برسد. با خیال راحت صندلی خود را عقب بدهید و بخوابید تا به مقصد برسید. 4- بدن خود را برای جلوگیری از جت لَگ آماده کنیددر پروازهای طولانی که بین دو کشور با اختلاف ساعت زیاد انجام می‌شود، یکی از مشکلات عمده جت لگ است. جت لگ حالتی است که معمولاً بعد از پرواز رخ می‌دهد و باعث مشکلات جسمانی یا اختلال خواب در فرد می‌شود. اگر چنین پرواز طولانی‌ای در پیش دارید، بهتر است از چند روز قبل از پرواز، خود را به آن عادت دهید و کم کم ساعت خوابیدنتان را تغییر دهید. همچنین به محض اینکه در هواپیما مستقر شدید، ساعت مچی و موبایل خود را به ساعت مقصد تغییر دهید. به این صورت ذهنتان برای تغییر ساعت آماده می‌شود. 5- غذا و نوشیدنی پیش یا حین پرواز را با دقت انتخاب کنیدهواپیما، به خصوص هواپیماهای قدیمی‌تر به دلیل اینکه رطوبت هوای داخل هواپیما کمتر است، احتمال دهیدراته شدن بدن بالا می‌رود. پس برای جلوگیری از کم‌آبی، پیش از سوار شدن به هواپیما به میزان کافی آب بنوشید. همچنین تا حد امکان از مصرف کافئین و الکل پرهیز کنید؛ چرا که هر دو اینها هم منجر به کم‌آبی بدن می‌شوند هم خواب شما را مختل می‌کنند. دمنوش‌های گیاهی گزینه مناسبی برای نوشیدنی در هواپیما هستند. اسنک‌های شور مثل چیپس و پفک و غذاهای سرخ‌کردنی، به دلیل وجود نمک بالا باعث کم‌آبی می‌شوند. همچنین غذاهای سرخ‌کردنی مدت بیشتری برای هضم شدن احتیاج دارند که حین پرواز سوءهاضمه ایجاد می‌کنند. حبوبات هم گزینه مناسبی برای پرواز نیستند. گاز تولید شده در اثر مصرف حبوبات چیزی نیست که دلتان بخواهد در هواپیما به شما فشار بیاورد! همچنین بهتر است قبل از پرواز از مصرف غذاهایی که باعث بوی بد دهان می‌شوند پرهیز کنید. غذاهای پروتئینی سبک مثل سالاد مرغ و ساندویچ بوقلمون گزینه‌های مناسبی هستند. از میان میوه‌ها، موز و پرتقال گزینه‌های خوبی برای مصرف پیش از پرواز هستند. موز به دلیل داشتن پتاسیم از گرفتگی عضلات در فضای تنگ صندلی‌های هواپیما جلوگیری می‌کند. همچنین پرتقال و سایر مرکبات به دلیل داشتن ویتامین سی، علاوه بر آب و تازگی که به شما هدیه می‌دهند، شما را در مقابل عوامل بیماری‌زا که در محیط بسته هواپیما راحت‌تر منتشر می‌شوند تا حدی مقاوم می‌کنند. هنوز 5 نکته مهم و ساده برای خوابیدن در هواپیما باقی مانده است. ادامه نکته‌ها را در وبلاگ ویگو https: //blog.wego.ir/بخوانید. انتهای پیام
مسئولیت صحت محتوای اخبار بر عهده خبرگزاری منبع و منتشر کننده آن است و خبروان صرفا این خبر را بازنشر داده است.
اخبار مشابه

خط های خبری

پربازدیدترین اخبار

مهمترین اخبار